۰

پیشروی روزانه ملخ‌ها در ایران

در حالی که پیش از این سازمان حفظ نباتات سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی را ۴۵۰ هزار هکتار گفته بود در اعلام جدید ۵۳۲ هزار هکتار گفته است.
کد خبر: ۱۸۸۷۴۵
۱۴:۳۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اعلام این خبر گفت: سازمان‌های جهاد کشاورزی ۹ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان (جیرفت)،  بوشهر، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی طی ۴ ماهه گذشته درگیر مبارزه گسترده با آفت ملخ صحرایی هستند و جمع ریزش این نوع ملخ از بهمن ماه سال گذشته تا پایان روز گذشته (۱۷ خردادماه) تعداد ۱۵۳ ریزش بوده است.

محمدرضا درگاهی گفت: بر اساس این گزارش علی‌رغم کمبود برخی تجهیزات و منابع لازم، اقدامات پیشگیرانه و سم‌پاشی‌ عرصه‌های درگیر با قدرت در این استان‌ها در حال انجام است و تا جای ممکن از ورود و خسارت گسترده ملخ صحرایی به اراضی زراعی و باغی کشور جلوگیری شده است.

او ادامه داد: تاکنون در استان سیستان و بلوچستان در سطح ۱۴۱۵۰۰ هکتار، در جنوب کرمان (جیرفت) ۱۲۷۴۶۲ هکتار و در استان هرمزگان در مساحتی به وسعت ۱۱۱ هزار و ۲۶۲ هکتار عملیات سمپاشی و مبارزه با کلونی‌های ملخ صحرایی انجام شده است.

درگاهی گفت: سطح مبارزه با این آفت تا روز جمعه ۱۷ خردادماه در استان بوشهر ۸۶۲۷۰ هکتار، خوزستان ۲۷۲۸۷ هکتار، فارس ۲۴۲۰۴ هکتار، کرمان ۸۸۰۰ هکتار، کهگیلویه و بویراحمد ۴۹۰۰ هکتار و در خراسان جنوبی به  ۱۹۵ هکتار رسیده است.

او یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده، فاز اول عملیات مبارزه با آفت ملخ تا پایان مرداد ماه و در سطح ۷۵۰ هکتار از اراضی کشور ادامه خواهد داشت.

در حالی که پیش از این سازمان حفظ نباتات سطح مبارزه با ملخ‌های صحرایی را ۴۵۰ هزار هکتار گفته بود در اعلام جدید ۵۳۲ هزار هکتار گفته است، مفهوم آن این است که پیش‌روی این ملخ‌ها ادامه دارد.

قبلا این ملخ‌ها ۶ استان را درگیر کرده بودند که در جدیدترین گزارش سازمان تعداد ۹ استان اعلام شده است.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: