۰

ائتلاف سعودی شبکه توزیع آب شرب الحدیده یمن را بمباران کرد

خبرگزاری "سبا" یمن گزارش داد جنگنده بمب افکن های ائتلاف متجاوز سعودی _ اماراتی علیه یمن بامداد امروز (چهارشنبه) شبکه اصلی توزیع آب شرب استان «الحدیده» در غرب این کشور را بمباران کردند.
کد خبر: ۱۸۸۶۴۳
۱۶:۴۷ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش"شیعه نیوز" تارنمای این خبرگزاری یمنی نوشت: در آخرین جنایت و ضربات ائتلاف سعودی - اماراتی به زیرساخت های یمن، بامداد امروز ایستگاه آبرسانی و فاضلاب «الزباریه» هدف بمباران جنگنده های سعودی قرار گرفت.

این ایستگاه، آب 80 درصد از شهروندان یمنی در استان الحدیده را تامین می کرد.

وزارت آب و فاضلاب دولت نجات ملی یمن (انصارالله) با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن این جنایت جنگی آل سعود، اعلام کرد: ایستگاه دچار خسارت های مادی فراوانی شده و حجم زیادی از آب به بیرون از ایستگاه نشت کرده است.

این وزارتخانه در ادامه هشدار داد که بمباران ایستگاه آبرسانی 80 درصد از مردم یک استان یک اقدام جنون آمیز است.

شب گذشته (سه شنبه) نیز جنگنده بمب افکن های عربستان سعودی مناطقی را در استان ضالع واقع در جنوب غربی یمن بمباران کردند که دستکم پنج غیرنظامی بر اثر این حمله کشته شدند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته و شمار زیادی نیز مجروح شده اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامید.

کشورهای غربی نه تنها در ارتباط با حملات نظامی به یمن سکوت کرده اند بلکه تسلیحات تجهیزات مورد نیاز ائتلاف علیه این کشور را نیز تامین می کنند.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: