۰

الحشد الشعبی حمله داعش در کرکوک عراق را دفع کرد

سازمان نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) از دفع یک حمله عناصر داعش در استان کرکوک خبر داد.
کد خبر: ۱۸۸۶۴۱
۱۶:۲۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش"شیعه نیوز" سازمان الحشد الشعبی اعلام کرد که روز چهارشنبه یک عملیات تعرض به مواضع خود را در ناحیه الرشاد در جنوب غرب استان کرکوک در شمال عراق دفع و خنثی کرده است.

""عبدالله عطیه الشغانبی" فرمانده تیپ ۲۲ الحشد الشعبی گفت که نیروهای این تیپ موفق شدند حمله گروهک تروریستی داعش را در ساعات اولیه بامداد امروز در این منطقه خنثی کنند.

وی تاکید کرد که این گونه حملات مذبوحانه در مناطق مختلف استان کرکوک به جایی نخواهد رسید و تاثیری بر اراده مجاهدان عراقی و حضورشان در مناطق مختلف استان و دفاع از کرکوک نخواهد داشت.

استان کرکوک از زمان خروج آن از کنترل پیشمرگه های وابسته به احزاب کرد عراقی و بازپس گیری آن از سوی دولت مرکزی، بیش از گذشته صحنه برخی رخدادهای امنیتی و حملات تروریستی بوده است.

نهم خردادماه جاری شش انفجار ناشی از بمب های محلی ساز در مناطق مختلف شهر کرکوک طبق آمار رسمی چهار کشته و ۲۳ زخمی بجا گذاشت و دو بمب دیگر را نیز نیروهای امنیتی خنثی کردند.

مسئولان و منابع محلی علاوه بر داعش گروههای جدایی طلب کرد عراقی را عامل این حملات تروریستی می دانند تا نشان دهند دولت مرکزی توان تامین امنیت این منطقه را ندارد و پیشمرگه ها باید برگردند با این حال بغداد تاکید می کند که تهدیدات عمدتاً از ناحیه عناصر باقیمانده داعش است.

پس از برگزاری همه پرسی جدایی طلبانه در کردستان عراق از سوی مسعود بارزانی رئیس وقت اقلیم (مهرماه ۹۶)، دادگاه عالی قانون اساسی عراق این کار را خلاف قانون اساسی دانست و بازپس گیری استان نفت خیز و راهبردی کرکوک از جمله اقدامات بغداد در زمینه حفاظت از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشور اعلام شد.

نحوه مدیریت منابع نفتی استان کرکوک، اداره امنیتی این استان و نیز انتخاب استاندار جدید از جمله موارد اختلاف شدید میان احزاب کرد عراقی از یکسو و اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی در بغداد از سوی دیگر است که طی دو سال گذشته با افت و خیز ادامه داشته است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: