۰

آماده باش امنیتی در مصر

وزارت کشور مصر در آستانه عید فطر و نزدیکی موعد برگزاری رقابت های جام ملت های آفریقا به نهادهای امنیتی خود دستور آماده باش داده است.
کد خبر: ۱۸۸۶۲۷
۱۹:۲۴ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت کشور مصر امروز (سه شنبه) با صدوربیانیه ای اعلام کرد به نیروهای امنیتی کشور دستور آماده باش داده است.
به نوشته روزنامه الشرق الاوسط که این بیانیه را منتشر کرده است، نهادهای امنیتی مصر باید برای تامین امنیت مراسم عید فطر در روز چهارشنبه در حالت آماده باش باشند.
علاوه بر مراسم نماز عید فطر که فردا (چهارشنبه) در مصر برپا می شود، بیست و یکم ماه میلادی ژوئن (۳۱ خرداد) جام ملت های آفریقا در این کشور برگزار می شود.
طبق این بیانیه اقدامات و برنامه های امنیتی مصر همه استان های این کشور را در بر می گیرد و نیروهای ویژه و واکنش سریع در مناطق مهم و حیاتی در شهرهای مختلف مستقر خواهند شد.
از سوی دیگر سرلشکر "محمد زکی" فرمانده کل نیروهای مسلح و وزیر دفاع مصر روز گذشته اعلام کرده بود که نیروهای مسلح مصر ضمن پایبندی و وفاداری کامل به ملت و دولت برای دفاع از میهن خود در آمادگی کامل به سر می برند.

پیش تر در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی مصر شاهد وقوع انفجار های متعددی در کلیساهای «اسکندریه، طنطا و العباسیه» بوده است و شمار زیادی از مردم که مشغول اجرای آیین های دینی خود در اعیاد بودند کشته شدند.
در پی بمب‌گذاری در کلیسای العباسیه در مرکز قاهره در دسامبر ۲۰۱۶ میلادی، ۲۹ تن کشته شدند. همچنین در بمب‌گذاری کلیسای شهر «طنطا» در نهم اوریل ۲۰۱۷ میلادی، ۲۷ تن جان باختند. همزمان با این انفجار، انفجار دیگری نیز در کلیسای اسکندریه رخ داد که ۱۸ نفر کشته شدند.
بنابراین تامین امنیت برگزاری مراسم های مذهبی و غیرمذهبی همواره از نگرانی های دولت بوده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: