۰

ستقبال رئیس کویتی شورای امنیت ازطرح ایران

رئیس دوره‌ای شورای امنیت خواستار مذاکره و گفتگوهای سازنده با جمهوری اسلامی ایران شد.
کد خبر: ۱۸۸۶۱۶
۰۹:۲۲ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، «منصور العتیبی» سفیر و نماینده دائم کویت در سازمان ملل که به تازگی کرسی ریاست دوره‌ای شورای امنیت را نیز برعهده گرفته است، با حمایت از مواضع ایران در ارتباط با گفتگوهای منطقه‌ای، خواستار مذاکره با ایران شد.

منصور العتیبی که به مناسبت آغاز ریاست کویت بر شورای امنیت در میان خبرنگاران حاضر شده بود، اعلام کرد که تا ۲۶ ژوئن، یعنی کمتر از یک ماه دیگر درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ گفتگوهایی را در شورای امنیت دنبال خواهیم کرد.

در قطعنامه ۲۲۳۱ که در سال ۱۳۹۴ با اجماع اعضای شورای امنیت به تصویب رسید، توافق برجام به رسمیت شناخته شده است و بنابراین انتظار می‌رود در نشست پیش روی شورای امنیت در ۲۶ ژوئن موضوع برجام مورد بررسی قرار گیرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون در همه ۱۵ گزارش ارائه داده پس از توافق برجام، پای بندی ایران را به تعهدات خود اعلام کرده، هرچند موضوع خروج یکجانبه آمریکا و نقض تعهدات این کشور همچنان یکی از مهمترین چالش‌های موجود در برجام است.

ریاست دوره‌ای شورای امنیت هدمچنین با اظهار امیدواری از اینکه همه درگیری‌ها و تنش‌ها در منطقه به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفت وگو حل شود، از استقبال کویت از طرح گفتگوهای منطقه‌ای با ایران خبر داد.
منبع: MEHR NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: