۰

نماز صبح مسلمانان جان صدها نفر را در آتش سوزی لندن نجات داد

جمعی از مسلمانان که برای نماز صبح در مسجد شرق لندن حاضر بودند با مشاهده آتش سوزی در یک ساختمان به سرعت به داخل آن شتافته و ساکنین را از خواب بیدار کرده و نجات دادند.
کد خبر: ۱۸۸۵۸۱
۱۳:۳۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مسلمانانی که از نماز صبح در مسجد در شرق لندن باز می گشتند، هنگام مشاهده آتش سوزی، جان خود را برای نجات دادن صدها تن از ساکنین ساختمان که در خواب به سر می بردند، به خطر انداختند.

یکی از ساکنین محلی در این باره گفت: آن ها اطمینان حاصل کردند که همه سالم از ساختمان خارج شوند. بر روی همه درها کوبیدند تا یک نفر در را بگشاید. 6 تا 7 نفر از آن ها بودند و همگی بسیار جوان. اگر به خاطر آن ها نبود ما هرگز نجات پیدا نمی کردیم.

نزدیک 2:40 صبح اعضای مسجد مدینه در نزدیکی هاکنی در شرق لندن، متوجه وقوع آتش سوزی در طبقه هشتم یک ساختمان شدند. آن ها به سرعت به سوی ساختمان در حال سوختن دویده و برای نجات جان ساکنین تلاش کردند.

یکی دیگر از ساکنین محلی گفت: آن ها بر درهای ما می کوبیدند و فریاد می زدند: آتش! آتش! بیرون بیایید! ما اول کمی گیج شده بودیم اما من می توانستم بوی سوختگی را احساس کنم و صدای زنگ هشدار از طبقه های بالا به گوش می رسید. آن ها به مادرم کمک کردند تا از پله ها پایین بیاید.

محمد سعادت مدیر مسجد مدینه ضمن ابراز افتخار از این عکس العمل شجاعانه مسلمانان گفت: آن ها بخشی از اسلام را که معمولا کسی راجع به آن حرف نمی زنند را نشان دادند.

گفته می شود عامل این آتش سوزی یک ته سیگار به جای آمده اعلام شد و آتش نشانان موفق شدند در عرض یک ساعت حریق را خنثی کنند.

 گفتنی است وحشت آتش سوزی در این ساختمان، نگرانی هایی را در پی حادثه تراژدی آتش سوزی برج گرینفل در ژوئن 2017 یادآور شد که در آن حادثه 72 نفر جان خود را از دست دادند. در آن زمان نیز مسلمانان که برای سحری آماده شده بودند، جان صدها نفر را نجات دادند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: