۰

چه کسانی در روز قیامت همدیگر را انکار و لعنت می کنند؟!

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: ظالمان و کافران در دنیا برده دیگران شدند و مسیر سیطره قدرت‌طلبان را فراهم می‌کنند و هرچیزی که جای خدای متعال قرار بگیرد بت و طاغوت است و هرکس در این مسیر قرار گرفت گمراه خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۸۵۳۶
۰۹:۱۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، به نقل از دفتر امام جمعه حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: در این آیه آمده است حضرت ابراهیم (ع) به مشرکان گفت: «شما بت‌ها را به جای خدای متعال می‌پرستید و قصد دارید که در دل‌های خود به وسیله پرستش بت‌ها محبت و دوستی ایجاد کنید اگر این رویه را ادامه دهید، روز قیامت همدیگر را انکار و لعنت خواهید کرد و جای شما جهنم است و فریادرسی ندارید.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: مسلمانان با نماز، نبوت پیامبر اسلام (ص) و محبت اهل بیت (ع) و پیاده ‎وی اربعین و در صفوف نمازجماعت و مساجد بهم پیوند می‌خوردند که همه این فضاها نیز به ایمان به خدا برمی‌گردد؛ اما گاهی شاهدیم که عده‌ای ملیت و ایرانی بودن را زمینه پیوند قلوب انسان‌ها قرار داده‌اند که امری غلط و همان بت‌پرستی است.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مدعیان ایران‌پرستی نتیجه اقداماتشان به خیانت منجر شده است، ابراز کرد: هرکس که خدای متعال را می‌پرستد زمینه‌ساز عزت و اقتدار ایران اسلامی شد.

 وی اظهار کرد: گرفتارشدن به مسائلی چون سبزه گره‌زدن در سیزده‌بدر و پریدن از روی آتش در چهارشنبه‌سوری از مصادیق همان خرافات بت‌پرستی است.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: هرچیزی که از اشیای زمینی و گل و فلزات ساخته شود و به قولی دارای شکل و جسم باشد، بت به نام «الوثن» نامیده می‌شود، اما هرچیزی که شکل تصویری داشته باشد «صنم» نام دارد. هر دوی این اجسام مصداق بت هستند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: در سوره «طه» خداوند می‌فرماید از بهشتی که حضرت آدم و حوا قرار داشتند آدمی را به زمین دنیا فرستادیم و برای هدایت بندگان خود پیامبرانی را ‌فرستادم هرکس که هدایت پیامبران را دنبال کند نه گمراه می‌شود نه دچار عداوت و شقاوت خواهد شد.

 وی ادامه داد: دنیا براساس دو سیستم استوار است؛ سیستم اول ولایت خدا و سیستم دوم براساس ولایت طاغوت قرار دارد که شامل هرچیزی از وثن، صنم و شیطان می‌شود. باید انسان مراقب باشد که قرار است عضو فعال ولایت خدا یا جزو سیاهی لشکر طاغوت شود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: کسانی که در دنیا براساس منفعت‌ها، دین، ایمان و جوانمردی خود را زیر پامی‌گذارند و براساس سیاست‌طلبی‌ها و منفعت‌ها دوستی می‌کنند، در روز قیامت با یکدیگر دشمن شده و همدیگر را لعنت می‌کنند. اما متّقین که براساس رضای خداوند دوستی می‌کردند، در روز قیامت پشتیبان هم شده و به دوستی یکدیگر افتخار می‌کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت:  ظالمان و کافران در دنیا برده دیگران شدند و مسیر سیطره قدرت‌طلبان را فراهم می‌کنند و هرچیزی که جای خدای متعال قرار بگیرید بت و طاغوت است و هرکس در این مسیر قرار گرفت گمراه خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیه 129 سوره انعام تصریح کرد: ظالمان و کافران در دنیا برده دیگران شدند و مسیر سیطره قدرت‌طلبان را فراهم می‌کنند. هرچیزی که جای خدای متعال قرار بگیرید بت و طاغوت است و هرکس در این مسیر قرار گرفت گمراه خواهد شد.

وی با اشاره به آیات 35 و 36 سوره ابراهیم اذعان کرد: در قرآن کریم می‌خوانیم که حضرت ابراهیم (ع) دعا می‌کند که خدایا من و فرزندانم را هدایت کن تا هیچ‌زمانی دچار بت‌پرستی نشویم و از آنها اجتناب کنیم. این بت‌ها و بت‌پرستان بسیاری از مردم را گمراه کرده‌اند و من در جبهه ولایت خدا و طاغوت در جبهه مقابل من قرار دارد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: در آیه 42 سوره سبأ آمده است در روز قیامت بت‌پرستان و مشرکان هیچ‌کدام نمی‌توانند نفع و ضرری از یکدیگر دفع یا جذب کنند و عذابی‌که آنها انکارش می‌کردند باید بچشند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین درتصریح کرد: در آیه 91 سوره صافات آمده است حضرت ابراهیم (ع) تبری به دست گرفت و به سمت بت‌خانه رفت و خطاب به بت‌ها گفت چرا چیزی نمی‌گویید و نمی‌توانید از خودتان دفاع کنید و با تبر ضربه‌ای به بت بزرگ زد. وقتی بت‌پرستان بازگشتند و این صحنه را مشاهده کردند، ابراهیم را مورد توبیخ قرار دادند که این پیامبر الهی گفت چیزی را که خودتان آن را خلق کردید می‌پرستید؟ خداوند یکتا خالق همه ماست.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: