۰

۶ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه عدم شناخت ظرفیت خواهران در حوزه‌ یک نگرانی بزرگ است گفت: نقش حوزه علمیه خواهران در چرخه مدیریت فرهنگ باید به خوبی شناخته شود.
کد خبر: ۱۸۸۵۳۳
۰۹:۱۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در دیدار با مسئولان مرکز تخصصی مهدویت که در مرکز مدیریت‌ حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شدف  بیان کرد: از اشکالاتی که به مجموعه حوزه وارد می‌شود این است که نمی‌تواند چهره اجتماعی پیدا کرده و طلبه را به یک کنشگر اجتماعی تبدیل نمی‌کند، در حوزه علمیه خواهران نیز این مشکل بیشتر از حوزه برادران است چراکه خواهران لباس ویژه نداشته و فرصت کمتری برای کنشگری آن‌ها فراهم می‌شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه زمینه برای حضور فعال و کنشگری خواهران طلبه فراهم نشده و ظرفیت لازم در اختیار آن‌ها قرار نگرفته است، افزود: امام خمینی(ره) حساسیت زیادی نسبت به خواهران داشتند و سنگین‌ترین افراد علمی را برای هیئت‌امنای جامعه‌الزهرا قرار دادند.

وی با بیان اینکه عدم شناخت ظرفیت خواهران در حوزه‌های علمیه یک نگرانی بزرگ است ابراز کرد: امروزه چالش‌های مهمی پیرامون مسائل مرتبط با زنان ایجاد می‌شود، مدیریت زنان از مسائل بسیار مهمی است که امروزه غربیان نسبت به آن توجه ویژه ای دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه امروزه 6 میلیون زن سرپرست خانوار در کشور داریم و مدیریت  این آمار کار سختی است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های روحانی فرهنگی ما باید فعالیت بهتری داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه نقش حوزه علمیه خواهران در چرخه مدیریت فرهنگ باید به خوبی شناخته شود تصریح کرد: ورود و همکاری با مراکز تصمیم‌ساز برای استفاده از ظرفیت حوزه علمیه خواهران یکی از سیاست‌هایی است که پیش گرفته‌ایم.

وی تشریح کرد: یکی از سؤالاتی که نسبت به مرکز تخصصی مهدویت می‌شود این است که چرا تا کنون بخش خواهران مرکز تخصصی مهدویت راه‌‌اندازی نشده است، برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توان از ظرفیت خواهران در ستاد نیز استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با تأکید بر اینکه باید برای بانوان و خواهران الگوسازی خوبی داشته باشیم عنوان کرد: حدود 70 نفر از 313 نفر یاران امام زمان را بانوان تشکیل می‌دهند و این یک سوال مهم است که چرا کار پژوهشی لازم در این عرصه صورت نگرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: توجه بانوان به مسائل مهدوی بسیار زیاد است و زنان می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در خانواده‌های خود در عرصه‌ معارف دینی و مهدوی داشته باشند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد و پمپاژ امید در جامعه اظهار کرد: آرمان مهدویت و باور به اینکه در نزدیکی قله قرار داریم مهم‌ترین مسئله‌ای است که امید را در میان مردم زنده می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور ابراز کرد: از ظرفیت مرکز تخصصی مهدویت درزمینهٔ اصلاح سرفصل‌های آموزشی در عرصه مهدویت و همچنین زنانه سازی علوم استقبال می‌کنیم، فضای مجازی، رسانه، مجلات و نشریات نیز از ظرفیت‌هایی است که این دو مجموعه می‌توانند از یکدیگر استفاده کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شده است و ما می‌توانیم درزمینهٔ مشاوره‌های پژوهشی مهدوی از ظرفیت مرکز تخصصی مهدویت استفاده کنیم.

منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: