۰

احتمال تصرف ۳ شهر در جنوب لیبی توسط داعش

یک رسانه روسی طی گزارشی از احتمال تصرف چند شهر در جنوب لیبی توسط تروریست‌های داعشی در آینده نه چندان دور خبر داد.
کد خبر: ۱۸۸۳۴۶
۰۸:۴۱ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، چند هفته قبل عکسی از ابوبکر بغدادی سرکرده داعش در رسانه های عربی منتشر شد که نشان می داد او با لباس مشکی افغانی که معمولا داعشی ها از آن استفاده می کنند، در اتاقی نشسته و در کنارش سلاح کلاشینکف قرار دارد. این عکس در حالی منتشر شد که آمریکایی ها مدعی بودند محل اقامت او را بمباران کرده اند، اما خبرهای امنیتی که توسط ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا منتشر شده حاکی است که ابوبکر بغدادی درلیبی است. برخی ناظران بر این باورند که انتشار چینی اخباری می تواند مقدمه ای برای حضور نظامی آمریکا در کشوری نفت خیز لیبی باشد.

مقامات تونسی گزارش های امنیتی را درخصوص حضور ابوبکر بغدادی جنوب لیبی را جدی گرفتند و بر همین اساس تدابیری امنیتی در مرزهای جنوبی تونس با لیبی را افزایش داده اند.

چندی قبل سایت اینترنتی اسپوتنیک طی گزارشی از حضور داعش در منطه سبهاء واقع در جنوب لیبی خبر داده و نوشته بود که این گروه تروریستی احتمال دارد، شهرهای قدوه، تمنهنت و ام الارانب و مناطق مزارع را درآینده ای نزدیک به تصرف خود درآورد.

این پایگاه خبری با اشاره به وجود صحرای بزرگ آفریقا در جنوب لیبی و حضور شبه نظامیان بیگانه و مزدوران لیبیایی در این منطقه اعلام کرد: داعش این نیروها را به استخدام خود در خواهد آورد تا به شهرهای جنوبی لیبی حمله کند.

منابع اطلاعاتی و امنیتی غربی مدعی هستند داعش شاخه ای در شمال آفریقا دارد، اما برخی ناظران سیاسی براین باورند بافت اعتقادی، فرهنگی ، اجتماعی و قبیلگی شمال آفریقا اجازه رشد داعش و گروه های تروریستی افراطی را دراین منطقه نمی دهد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: