۰

هزینه بالای داروهای جدید درمان سرطان سینه

رستمی گفت: با توجه به امکانات و دانش متخصصان داخلی همه مبتلایان به سرطان سینه در ایران درمان می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۸۳۳۸
۱۳:۱۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، رستمی آنکولوژیست و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: متخصصان سرطان سینه باید در حوزه روش‌های درمانی و دارویی  این بیماری همواره اطلاعات خود را به روز کنند تا با علم استفاده از دستگاه‌های جدید مانند رادیوتراپی و به کارگیری روش‌های جدید جراحی سرطان سینه را به طور کامل آشنا باشند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اقدامات خوب محققان طی سالیان اخیر بحث غربالگری بیماریابی و تشخیص بیماری سرطان سینه به خوبی انجام نشده است و برنامه بیمار یابی بین زنان مستعد در سرطان سینه را در اختیار نداریم.
بیماران به  روش‌های درمانی جدید سرطان دسترسی ندارند

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: متاسفانه برخی از بیماران به  روش‌های درمانی جدید سرطان دسترسی کافی ندارند، از سوی دیگر متخصصان سرطان سینه با کمبود و فقدان امکانات کافی برای درمان‌های جدید درگیر هستند.

رستمی بیان کرد: متاسفانه روش‌های درمانی جدید دارویی اغلب گران هستند و این هزینه‌ها با وضعیت اقتصادی کشورهای در حال توسعه سازگاری ندارند، از سوی دیگر دولت و صندوق های بیمه گر امکان پوشش داروهای گران قیمت سرطان سینه را ندارند، معتقدم باید جایگاه درمان‌های جدید در حوزه سلامت کشور بررسی و مشخص شود.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید شیوع سرطان و هزینه اثر بخشی آن مشخص شود تا بیماران نگرانی بابت تهیه داروی مورد نیاز خود در کشور نداشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: هزینه داروهای جدید سرطان سینه باید بررسی شود تا هزینه‌های کمرشکن  درمان باعث فقر خانواده‌ها نشود.
جایگاه مطلوب ایران در حوزه مطالعات سرطان در منطقه

رستمی یادآوری کرد: خوشبختانه در زمینه مطالعات سرطان کشورمان جایگاه خوبی در منطقه دارد و رتبه علمی متخصصان داخلی بسیار خوب ارزیابی شده است و بیماران مبتلا به سرطان سینه همگی با توجه به امکانات و تجهیزات پزشکی و دانش متخصصان داخلی در ایران درمان می‌شوند.

وی افزود: ایران در مقایسه با کشورهایی که منابع مالی و بودجه کافی برای تحقیق و پژوهش در زمینه انواع سرطان‌ها دارند از رتبه خوبی برخوردار نیست اما با توجه به مطالعات علمی کشور ما از نظر درمانی و تحقیقاتی وضعیت مناسبی دارد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: