۰

بخشش یک اعدامی پس از ۱۰ سال انتظار قصاص

رئیس دادگستری دزفول (خوزستان) گفت: اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول توانستند با جلب رضایت اولیا دم، قاتل را پس از ۱۰ سال انتظار قصاص از چوبه دار رها کنند.
کد خبر: ۱۸۸۳۰۶
۰۹:۵۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، رئیس دادگستری دزفول (خوزستان) گفت: اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول توانستند با جلب رضایت اولیا دم، قاتل را پس از ۱۰ سال انتظار قصاص از چوبه دار رها کنند.

 محمدیار ممبینی با اشاره به رهایی قاتل از چوبه دار با تلاش و کوشش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان اظهار کرد: در سال ۱۳۸۸ نزاعی خانوادگی در دزفول رخ داده بود که منجر به قتل یک زن شد که در این حادثه دو نفر از یک خانواده، یکی قاتل و دومی معاون در قتل دستگیر و روانه زندان شدند.

وی افزود: پس از این درگیری اختلافات بین این دو خانواده شدت گرفت و دامنه درگیری به چندین خانوار رسید که باعث ایجاد ناآرامی و آواره شدن خانواده‌های دیگر شد. در مدت این ۱۰ سال خیرین و معتمدین زیادی جهت حل و فصل موضوع و جلب رضایت این خانواده‌ها اقدام کردند که متأسفانه تلاش آنان نتیجه‌ای نداشت.

ممبینی گفت: به درخواست دادستان عمومی و انقلاب دزفول مبنی بر ارجاع پرونده به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان و تلاش همه جانبه برای حل و فصل این موضوع، بلافاصله رئیس و اعضای این شعبه با ورود به موضوع و دعوت طرفین و برگزاری چندین جلسه، خوشبختانه پس از دو هفته کاری موفق به اخذ رضایت و بخشش قاتل توسط خانواده مقتول شدند و قاتل پس از ۱۰ سال که منتظر اجرای حکم قصاص بود، از چوبه دار رهایی یافت و به آغوش خانواده خود بازگشت و نزاع و درگیری بین این خانواده‌ها منتهی به صلح و سازش شد.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: