۰

فیسبوک برخی حساب های کاربری مرتبط با ایران را حذف کرد

فیسبوک مدعی شد 51 حساب کاربری، 36 صفحه و تعدادی گروه و همچنین حساب کاربری اینستاگرام را که با ایران ارتباط داشته اند، حذف کرده است.
کد خبر: ۱۸۸۲۳۹
۱۱:۳۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، فیسبوک مدعی شد 51 حساب کاربری، 36 صفحه و تعدادی گروه و همچنین حساب کاربری اینستاگرام را که با ایران ارتباط داشته اند، حذف کرده است.

تارنمای بلومبرگ بامداد چهارشنبه گزارش داد که شرکت فیسبوک شبکه ای از حساب‌های کاربری مرتبط با ایران را به دلیل «رفتار هماهنگ با هویت جعلی» حذف کرده است.

براساس این گزارش، این شبکه شامل ۵۱ حساب کاربری، ۳۶ صفحه و تعدادی گروه در فیسبوک و همچنین چنین حساب کاربری اینستاگرام بوده است که فیسبوک ادعا کرده از داخل ایران کنترل می شده‌اند.

یکی از مسئولان فیسبوک گفت که این حساب‌های کاربری درباره مسائل مهم سیاسی روز مطلب منتشر و تلاش می‌کردند با افراد صاحب نفوذ مثل روزنامه نگاران و سیاستمداران ارتباط برقرار کنند.

وی مدعی شد که رفتار این شبکه بسیاری تخصصی‌تر از حساب‌های جعلی بوده که فیسبوک پیشتر حذف کرده و این شبکه بر اخبار و رسانه‌ها متمرکز بوده است.

شرکت فیسبوک همچنین ادعا کرد که این حساب‌های کاربری و صفحات را براساس اطلاعات گزارش شده ازسوی شرکت امنیت سایبری «فایر آی» حذف کرده و این شبکه در توئیتر نیز فعال بوده است.

شرکت توئیتر هم روز سه شنبه اعلام کرد که تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ حساب کاربری جعلی را که از ایران کنترل می شده، حذف کرده و شناسایی این حساب‌ها همچنان ادامه دارد.

فیسبوک و توئیتر که مدعی آزادی بیان هستند پیشتر نیز در اقداماتی مشابه صدها و هزاران حساب کاربری و صفحه را با ادعای انتشار اخبار جعلی و ارتباط با ایران حذف کرده است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: