۰

رای ندادن اروپایی ها به نامزد اسلام ستیز انگلیسی

نامزد انگلیسی که در ماه های اخیر با تبلیغات اسلام‌هراسانه برای کسب کرسی در پارلمان اروپا تلاش می کرد به در بسته خورد.
کد خبر: ۱۸۸۱۹۹
۱۵:۴۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، رابینسون که شامگاه یکشنبه ۲۶ مه (۵ خرداد) در یکی از مراکز شمارش رای در شهر «منچستر» حاضر شده بود، تنها یک ساعت پس از شروع شمارش آرا و با آشکار شدن شکست قاطع او در این انتخابات، سعی کرد بدون جلب کردن توجه حاضرین از مرکز خارج شود.

«استفان یاکسلی لنون» که نام تامی رابینسون را برای خود برگزیده است از بنیان گذاران و موسس «اتحاد مقاومت انگلیسی» است. این سازمان که خود را یک حرکت اجتماعی می‌داند، مدعی است که با اسلام افراطی مبارزه می‌کند اما بسیاری معتقدند که برنامه‌های «اتحاد مقاومت انگلیسی»، اسلام‌ ستیزانه و علیه مسلمانان است.

رابینسون در تبلیغاتش خود را بخشی از جنبشی بین‌المللی می دانست که منجر به انتخاب افرادی چون دونالد ترامپ به رئیس جمهوری آمریکا شده است. این نامزد راست گرای افراطی انتظار داشت تا به سادگی آرای کافی برای راه یابی به پارلمان اروپا را کسب کند اما تنها ۲.۲ درصد از آرای ریخته شده در صندوق‌ها را به دست آورد.

به گزارش روزنامه گاردین تامی رابینسون در یک سخنرانی در یکی از تجمعات تبلیغاتی‌ خود، چند روز پیش از برگزاری انتخابات در شمال غرب انگلستان گفته بود: «سیاستمداران فریبکارند. آن‌ها به ما اهمیتی نمی‌دهند اما من به شما ضمانت می‌دهم. من یکی از شما هستم. آیا کشور ما در جهت درستی در حرکت است؟»

یکی از هواداران رابینسون که در حال پخش تبلیغات در میان حاضرین بود در جواب به این سوال گفت: «نه! داریم مثل تهران می‌شویم.»

انتخابات پارلمان اروپا شامگاه یکشنبه به پایان رسید و در انگلیس حزب برکسیت که حامی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا است، بیش از ۳۱ درصد از آراء ریخته شده در صندوق‌ها را از آن خود کرد.

دو حزب اصلی انگلیس (حزب محافظه کار و حزب کارگر) باخت‌های سنگینی را متحمل شدند. حزب کارگر تنها توانست ۱۰ درصد از آراء را کسب کند.


منبع: یورونیوز

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: