۰

تجمع اعضای گروه پگیدا در خارج از مسجد شهر آیندهوون هلند

تجمع اعضای گروه پگیدا، یک سازمان افراطی اسلام ستیز در اروپا در خارج از مسجد شهر آیندهوون در کشور هلند به خشونت کشیده شد.
کد خبر: ۱۸۸۱۸۹
۱۵:۰۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش «شیعه نیوز»، تجمع اعضای گروه پگیدا، یک سازمان افراطی اسلام ستیز در اروپا در خارج از مسجد شهر آیندهوون در کشور هلند به خشونت کشیده شد. در این خشونت ها که روز یکشنبه به وقوع پیوسته حداقل 4 افسر پلیس مجروح شدند و چند نفر از خشونت طلبان پگیدا توسط پلیس بازداشت شدند.

خبرها حاکی است تنش ها زمانی بالا گرفت که در پی تجمع تحریک آمیز پگیدا،  جوانان مسلمان  از مسجد بیرون آمده و با شعارهایشان تجمع اسلام ستیزان را به چالش کشیدند. تجمع کنندگان نیز اقدام به پرتاب سنگ و بطری های آب به سمت مسجدی ها کردند. پلیس ضدشورش اسب سوار نیز که در محل حضور داشته برای برهم زدن تجمع اقدام کرد.

گفته می شود در این راهپیمایی 7 نفر 14-32 ساله از جمع تظاهرکنندگان به جرم استفاده از خشونت علیه پلیس بازدداشت شدند.

گفتنی است شهر آیندهوون،  شهری صنعتی در استان برابانت شمالی در جنوب شرقی هلند می باشد. 30% جمعیت این شهر را غیرهلندی ها تشکیل می دهند و در سال ۲۰۰۳ اعلام شد که ۶۵ درصد مردم آیندهوون کاتولیک‌اند.

کد خبر: 493405 | تاریخ مخابره :۱۳۹۸/۳/۷ - ۰۸:۲۷ | سرویس: بین الملل 130

تجمع اسلام ستیزان پگیدا علیه مسجد آیندهوون به خشونت کشیده شد
حوزه/ درحالی که اعضای گروه اسلام ستیز پگیدا اقدام به برپایی تجمعی تحریک آمیز در خارج از مسجد شهر آیندهوون در هلند کردند، در خشونت های به وقوع پیوسته ۴ افسر پلیس مجروح شدند.
منبع: HAWZAH NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: