۰

بی میلی خانواده های تهران برای سرپرستی کودکان پسر

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران می گوید ۹۹ درصد متقاضیان فرزندخواندگی استان درخواست نوزاد شیرخوار دختر تا رده سنی چهار سال دارند و این امر به چالشی تبدیل شده است تا سایر کودکان با سن بالاتر و جنسیت پسر همچنان در مراکز نگهداری چشم انتظار پدر و مادر بمانند.
کد خبر: ۱۸۸۰۷۹
۱۴:۵۴ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مهشید موقر روز یکشنبه تصریح کرد: خانواده ها به دلایل مختلف درخواست فرزندخواندگی از جنس دختر دارند و این امر باعث شده است تا انتظار نوزادان پسر برای داشتن پدر و مادر طولانی شود.

وی با اشاره به اینکه سه هزار خانواده اینک متقاضی فرزندخواندگی در استان تهران هستند گفت: خانواده ها کمتر تمایل به سرپرستی کودکان پسر دارند و به ندرت سراغ آنان را می گیرند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران ادامه داد: نوع درخواست ها باعث شده است تا انتظار خانواده ها برای فرزندخواندگی نیز طولانی شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف سازمان بهزیستی ساماندهی کودکان با سن بالاتر است بیان کرد: باید نوع نگاه در خانواده ها را تغییر داد تا محبت ورزی به تمامی سنین و هر دو جنسیت باشد.

موقر گفت: خانواده هایی که برای فرزندخواندگی به مراکز نگهداری بهزیستی مراجعه می کنند از پیشنهادهای مسئولان برای پذیرش فرزند بهره بگیرندتا مدت زمان طولانی در انتظار فرزند نمانند.

زنان مجرد و خانواده های پسردار کمک کنند

وی با بیان اینکه طبق قانون در اولویت های دوم و سوم به زنان مجرد و خانواده های فرزند دار نیز حق حضانت می دهند گفت: زنان مجرد می توانند با درخواست سرپرستی دختران تا سن ۱۶ سال، نوع نگاه به این دختران با سن های بالا را در موضوع سرپرستی تغییر دهند.

موقر اظهارداشت: خانواده هایی که پسر دارند نیز می توانند متقاضی فرزند پسر باشند تا از این طریق بخشی از نیازهای عاطفی پسران را تامین کنند.

به گفته وی، بیشتر پذیرش شدگان در مراکز نگهداری، دختران و پسران با سن های بالاتر از پنج سال هستند.

 کودکانی که نیاز به درمان دارند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران همچنین خواهان توجه خانواده ها به سمت فرزندخواندگی کودکانی با پیگیری های درمانی شد و گفت: در مراکز نگهداری کودکانی هستند که از لحاظ ذهنی سالم هستند و تنها از نظر جسمی نیاز به مراقبت در مدت زمان کوتاهی دارند تا به بهبودی برسند.

وی افزود: باید اولویت های خانواده ها به این سمت گرایش پیدا کند چراکه همه این کودکان و نوجوانان نیازمند محبت و تشکیل خانواده هستند تا از این محبت الهی بهره مند شوند.

موقر از واگذاری سرپرستی یک هزار و ۳۰۰ نفر به خانواده های متقاضی در سال گذشته در استان تهران خبر داد و گفت: اکثر این کودکان تا سن پنج سال و تعدادی هم کودکان بالای پنج سال بودند.

وی خاطر نشان کرد: ۷۰ مرکز نگهداری کودکان و نوجوان در استان تهران فعال است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: