۰

مسکو فردا میزبان نشست بین‌الافغانی می‌شود

قرار است به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین افغانستان و روسیه، مسکو، پایتخت این کشور، میزبان نشست نمایندگان گروه طالبان و شخصیت‌های سیاسی این کشور باشد.
کد خبر: ۱۸۸۰۵۲
۱۲:۲۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، قرار است به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک بین افغانستان و روسیه، مسکو، پایتخت این کشور، میزبان نشست نمایندگان گروه طالبان و شخصیت‌های سیاسی این کشور باشد.

 این سالگرد در ۲۷ ماه مه برگزار می‌شود که در آن روز تعدادی از سیاستمداران افغانستان از جمله حامد کرزای، رئیس‌جمهور پیشین این کشور و چند نفر از اعضای گروه طالبان برای شرکت در این نشست حضور می‌یابند.

در همین باره احمدالله علی‌زی، رئیس حزب «اساس نو» و یکی از دعوت‌شدگان افغانستانی به این نشست گفت: هر تلاشی که در هر کشوری انجام شود به صلح کمک خواهد کرد، زیرا مردم افغانستان خواهان صلح هستند.

حامد کرزای نیز در صفحه توئیترش گفته است که وی از سوی الکساندر مانتیتسکی، سفیر روسیه در افغانستان، برای شرکت در این نشست دعوت شده و وی هم این دعوت را پذیرفته است.

رحیم بیگ یعقوبی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان معتقد است که این ملاقات می‌تواند دیدارها را تقویت کند، ولی مسئله خاصی برای گفت‌وگو درباره صلح وجود ندارد.

شینکی کروخیل، عضو مجلس نمایندگان افغانستان، نیز گفت: مسکو باید سیاست خود را تغییر دهد و تلاش کند تا زمینه گفت‌وگو بین حکومت افغانستان و طالبان را فراهم کند.

یادآور می‌شود دولت افغانستان هنوز درباره برگزاری این نشست اظهار نظری نکرده است؛ البته محمد کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح، برای شرکت در این نشست دعوت شده است.

آخرین دور مذاکرات صلح در قطر و با حضور نمایندگانی از گروه طالبان با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، در دوحه، پایتخت قطر، برگزار شد.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: