۰

انگلیس از عربستان خواست به قتل عام یمنی‌ها پایان دهد

یکی از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس از عربستان خواست به قتل عام یمنی‌ها پایان دهد، زیرا به هیچ وجه دستاورد سیاسی یا راهبردی ندارد.
کد خبر: ۱۸۸۰۱۵
۰۹:۰۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، ­همزمان با اعتراف سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی به توانایی نظامی یمنی‌ها، یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس گفت عربستان از تجربه ۷۰ سال پیش خود در حمله ناموفق به یمن و از دست دادن ۲۰ هزار سرباز سعودی در آن زمان و خسارت ۲۰۰ میلیارد دلاری‌اش در آن حمله، درس عبرت نگرفته است.

سرهنگ ستاد ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن در مصاحبه با خبرگزاری فرانس پرس اعتراف کرد یمنی‌ها دارای توانایی‌های ویژه‌ای هستند. منظور وی از این توانایی‌ها نیز موشک‌های بالستیک و پهپادهاست.

المالکی به حمله نیرو‌های یمنی به فرودگاه شهر نجران در جنوب عربستان نیز اشاره کرد.

از طرف دیگر «وفیق مصطفی» از اعضای حزب محافظه کار انگلیس تصریح کرد عربستان در حال حاضر در مخمصه بزرگی گرفتار شده است و این کشور از تجارب گذشته خود زمانی که هفتاد سال پیش به یمن حمله کرد و شکست خورد و ۲۰ هزار سرباز خود را از دست داد و بر اساس پول آن زمان ۲۰۰ میلیارد دلار خسارت دید درس عبرت نگرفته است.

وفیق مصطفی گفت حمله عربستان سعودی به یمن هیچ ارزشی ندارد. وی از عربستان سعودی خواست به قتل عام یمنی‌ها پایان دهد زیرا به هیچ وجه دستاورد سیاسی یا راهبردی ندارد.

وی افزود اقدام جنبش انصارالله یمن به حمله به برخی مکان‌های حیاتی در داخل عربستان یک درس بزرگ برای آینده سعودی هاست و اینکه ملت یمن را نباید دست کم گرفت.

مضاوی الرشید، نویسنده سعودی نیز اعتراف کرد شاید دیپلماسی تنها گزینه پیش روی عربستان سعودی و امارات باشد.

وی در مقاله‌ای نوشت بدون حمایت‌های آشکار اسرائیل و آمریکا کشور‌های عربی خلیج فارس باید اذعان کنند که بر دیگران برتری ندارند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: