۲

شهید قیام الدین غازی مخفیانه به خاک سپرده شد

پیکر چند تن از قربانیان آشوب در زندان شهرستان وحدت تاجیکستان به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۸۷۹۰۲
۱۲:۲۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، پیکر تعدادی از قربانیان آشوب عجیب در زندان شهرستان "وحدت" تاجیکستان به خاک سپرده شد.

تشییع و نماز بر پیکر شهید «عبد الستار کریم اف» (معروف به «مخدوم ستار») طی مراسم باشکوهی در محله "ابی یا یکم ساویتسکی" برگزار شد.

سپس جنازه وی در آرامگاه "سر آسیای" شهر دوشنبه و در نزدیکی قبر مرحومان «سید عبدالله نوری» و «محمد شریف همت زاده» دو تن از مؤسسان و رهبران پیشین حزب نهضت اسلامی به خاک سپرده شد.

مخدوم ستار که در گذشته عضو شورای عالی حزب نهضت اسلامی بود ، سال 2015 م. به اتهام مشارکت در کودتای ژنرال «عبدالحلیم نظرزاده» معاون وقت وزیر دفاع تاجیکستان بازداشت و سال 2016 به 26 سال زندان محکوم شد؛ اتهامی که همواره از سوی خود او و نیز حزب در تاجیکستان ممنوعه نهضت اسلامی رد شده است.

* قیام الدین غازی مخفیانه به خاک سپرده شد

اما پیکر شهید حجت الاسلام «سید قیام الدین غازی» مخفیانه دفن شد!

بعد از واقعه شهادت فجیع وی در زندان وحدت، اجازه دیدن جنازه او به هیچکدام از اعضای خانواده اش داده نشد.

تنها پس از آن که بدن سید قیام الدین به وسیله عناصر حکومت دفن گردید، به مادر سالخورده وی اجازه داده شد که بر سر قبر او حاضر گردد!

* رهبر داعش بدون نماز دفن شد

همچنین جسد «بهروز گل مرادزاده» فرزند سرهنگ به داعش پیوسته «گل مراد حلیم اف» بدون نماز میت در روستای "دره فانی" واقع در حومه شهر "دوشنبه" توسط کارمندان پلیس به خاک سپرده شد.

مقامات حکومتی تاجیکستان بهروز گل مراد زاده را به همراه 3 محبوس دیگر از طراحان اصلی آشوب در زندان شهرستان وحدت اعلام کرده اند.

او سال 2017 به اتهام قصد سفر به سوریه و پیوستن به پدرش به 10 سال زندان محکوم شده بود.

* ابهامات جدی در واقعه شورش زندان وحدت

آشوب در زندان شهرستان وحدت، طبق اطلاع منابع رسمی تاجیکستان 32 کشته بر جای گذاشت؛ اما اینکه در این شورش، عده ای از مخالفان دولت لائیک تاجیکستان ــ از جمله یک روحانی شیعه و دو تن از اعضای حزب اسلام گرای آن ــ کشته شده یا آسیب دیدند، ابهامات زیادی را به وجود آورده است.

حزب نهضت اسلامی تاجیکستان در بیانیه ای خواستار روشن شدن جزئیات حادثه زندان وحدت این کشور شد. در این بیانیه آمده است: حزب نهضت اسلامی، حکومت تاجیکستان را مسئول فاجعه زندان شهر وحدت دانسته و از امنیت و سلامتی زندانیان در این کشور اظهار نگرانی می‌کند.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
فتنه دیگری از عربستان برای درگیری شیعه وسنی ....عده ای را اجیر می کنند تاسیدمبلغ شیعه راسر ببرند وبعدقاتلان را به مسلخ می برند وازسوی دیگر اختلاف افکنی بین شیعه وسنی...اجلاس عرب برای آنها انتفاعی نداشت واینگونه قربانی گرفتند تااهداف شوم خود را عملی کنند
ناشناس
United States
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
از سایت شیعه نیوز انتظار بیشتری میرفت .. یک عالم شیعه رو با شکنجه و درد به شهادت رسوندن اونوقت شماها یجوری خبر میگی انگار یه آدم عادی مرده ..واقعا که!!! انتظار داشتم متن کوبنده و مطالبه گری ببینم اما .... متاسفم