۰

نه در حرف بلکه در عمل برای حفظ وحدت ملت عراق تلاش می‌کنیم

نماینده آیت الله سیستانی در کربلای معلی در دیدار با سفیر نیوزیلند تاکید کرد که نه در حرف بلکه در عمل برای حفظ وحدت ملت عراق تلاش می کنند.
کد خبر: ۱۸۷۷۱۳
۱۱:۴۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، شیخ «عبدالمهدی کربلایی»، نماینده آیت الله «سید علی سیستانی» در کربلای معلی روز (دوشنبه) در دفتر خود در آستان مقدس حسینی با «تردن دابسون»، سفیر نیوزیلند در عراق دیدار کرد.

شیخ کربلایی در این دیدار در رابطه آیت الله سیستانی اظهار داشت: مرجعیت عالی دینی همواره به ما توصیه می کنند که با همه عراقی ها با برابری تعامل داشته باشیم و از حقوق همگان بدون عناوین ثانویه دفاع کنیم؛ مرجعیت عالی دینی صاحب فتوای دفاع از عراق است، در مناطقی که داعش اشغال کرده بود کمک لجستیکی به خانواده ها ارائه داد و همواره خواهان همزیستی مسالمت آمیز میان بخش های مختلف جامعه عراق است.

نماینده مرجع عالیقدر شیعیان جهان ضمن تاکید بر این که موضع «جاسیندا آردرن»، نخست وزیر نیوزیلند در قبال قربانیان تروریسم در این کشور یک برخورد بشردوستانه است که همه ادیان آسمانی نیز خواستار آن هستند، خطاب به دابسونافزود: همگانی کردن این موضع دولتی در کشور شما در میان عموم مردم نیوزیلند، در ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز و دوری از خشونت سهیم خواهد بود.

شیخ کربلایی در پایان نیز تصریح کرد: ما تلاش می کنیم نه تنها در حرف بلکه در عمل وحدت ملت عراق را حفظ کنیم و به همین دلیل نیز آیت الله سیستانی امروزه از همه عراقی ها حمایت می کند و با هر فردی از هر جریانی که سخنان وی به افراط گرایی منجر شود، مخالفت می کند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: