۰

طرح افطاری دسته جمعی در مساجد ابردین اسکاتلند

مساجد شهر ابردین اسکاتلند در طرح تبلیغاتی به برپایی افطار دسته جمعی و استقبال از مسلمانان و غیرمسلمانان به منظور معرفی اسلام اقدام کردند.
کد خبر: ۱۸۷۶۱۷
۱۲:۵۶ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مساجد شهر «ابردین» در شمال شرقی اسکاتلند درهای خود را به روی همه مردم برای برپایی افطار دسته جمعی و استقبال از مسلمانان و غیرمسلمانان برای معرفی اسلام با طرح تبلیغاتی و اجتماعی باز کردند.

«معروف رزاق» رئیس مرکز اسلامی شهر ابردین گفت: ما بیش از 30 سال است که درهای مساجدمان را روی جامعه باز کردیم و امیدواریم که نگاه و رویکرد کاملی درباره زندگی مسلمانان در مسجد ارایه دهیم و فهم بیشتر از اسلام را تقویت کنیم.

در این طرح تبلیغاتی همه مساجد از جمله مسجد حکمت و مرکز اسلامی ابردین در برپایی افطار دسته جمعی امسال مشارکت می کنند.

این طرح بخشی از کمپینی به شمار می آید که بیش از 100 باب مسجد در اسکاتلند در آن حضور دارد و به برگزاری فعالیت های باز اقدام کردند.

«علی میان» رئیس شورای مسجد حکمت، گفت: از آغاز افتتاح این مسجد، تعدادی را روزها را برای استقبال از بازدیدکنندگان و معرفی اسلام به آنها اختصاص داده ایم، اما این برای نخستین بار است که در ماه رمضان درهای مسجد را باز می کنیم.

گفتنی است، اسلام در قرن های هشتم و نهم میلادی وارد اسکاتلند و با افزایش مهاجر آمار مسلمانان بیشتر شد. نزدیک به 500 هزار مسلمان در این کشور سکونت دارند. در این کشور بیش از 30 باب مسجد احداث شده است. جامعه اسلامی دومین جامعه دینی بزرگ در اسکاتلند به شمار می آید.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: