۰

رواج مصرف ماری جوانا بین دانش آموزان کهگیلویه و بویر احمد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد از رواج مصرف « ماری جوانا» توسط برخی از دانش آموزان مدارس این استان اظهارنگرانی کرد و گفت: اگرچه براساس آخرین آمارها، میانگین مصرف " ماری جوانا " در مدارس استان کمتر از میانگین کشوری است اما این آمارها یک واقعیت است.
کد خبر: ۱۸۷۴۱۷
۱۴:۵۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، سید ناصر رضایی از یاسوج گفت: متاسفانه مصرف موادمخدر در بین جوانان از تریاک به« ماری جوانا»  تغییر کرده است، اگرچه آموزش و پرورش استان برنامه‌های مختلفی برای کاهش  این آسیب اجتماعی در دست اقدام دارد اما به نظر می رسد تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار است.

وی مقطع متوسطه دوم را مهم‌ترین مقطع مصرفی ماری جوانا در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و خاطرنشان کرد: اگرچه آمار دقیقی از دانش آموزان مصرف این ماده مخدر نداریم اما تعداد پسران مصرف کننده "ماری جوانا " از دختران در این استان بیشتر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگرچه به نظر می رسد با اجرای برنامه های مختلف آموزش و پرورش در این ارتباط شاهد کاهش مصرف " ماری جوانا " در مدارس این استان هستیم اما خانواده ها باید دقت ویژه نظارتی در ارتباط با فرزندان خود داشته باشند.

رضایی، روند مصرفی " ماری جوانا" در بین دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد را "کند " ارزیابی و یادآورشد:‌ در دنیا مصرف مواد مخدر ” ماری جوانا ” بیشتر از سایر مواد مخدر بوده درحالی که در ایران ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد داریم که اغلب آنان ” تریاک ” مصرف می کنند.

وی گفت: البته مصرف مواد مخدر از "تریاک " به " ماری جوانا" در ایران درحال تغییر بوده و نسل جوان و نوجوان در کشور به سمت مصرف " ماری جوانا " و مواد صنعتی رفته‌اند.

رضایی بدون اشاره به آمار خاصی، ادامه داد: قرص‌های ریتالین و  ایکس بیشترین مصرف را در بین دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با سابقه و تجربه مصرف مواد مخدر توسط دانش آموزان، اظهارداشت: بنا بگفته این وزارتخانه، حدود ۲ درصد دانش آموزان سابقه و تجربه مصرف مواد مخدر داشته و ممکن است این تعداد، یکبار مصرف و دیگر ادامه نداده و یا مصرف کرده و ادامه داده‌اند.

رضایی درباره آمار دانش آموزان استان نیز افزود: یک درصد دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد تجربه مصرف "مواد مخدر" را دارند و البته این به معنای معتاد بودن آنان نیست و مصرف مواد مخدر این دانش آموزان اغلب"ماری جوانا " است.

وی، شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران را به ترتیب براساس جمعیت دانش‌آموزی بالاترین میزان مصرف کنندگان " ماری جوانا "در مدارس استان ذکر و یادآورشد: با برنامه‌های ۲۰ گانه‌ای که آموزش و پرورش انجام داده امید داریم که آمارهای مصرف متوقف و به سمت کاهش  پیش برود.

وی از خانواده ها خواست علاوه بر همکاری با آموزش و پرورش، نظارت های مستمرتری نسبت به فرزندان خود در محیط‌های بیرونی داشته باشند.

 از یاسوج، حدود ۱۷۰ هزار دانش آموز در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.
منبع: ILNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: