۰

سکوت بین‌المللی در قبال تداوم جنایات عربستان از قطیف تا صنعا

سکوت بین‌المللی ترسناک در قبال نقض‌هایی است که مقامات عربستان روزانه علیه غیرنظامیان در منطقه شرقیه و جنایات جنگی علیه بشریت در یمن مرتکب آن می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۷۳۹۶
۱۳:۴۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، نقض‌های صورت گرفته در داخل عربستان و تجاوز آن علیه ملت بی‌گناه یمن و به دنبال آن سکوت بین‌المللی در قبال چنین اقداماتی اعتبار جامعه بین‌المللی، سازمان‌ها و کشورهایی را که دم از انسانیت و حقوق می‌زنند، زیر سؤال می‌برد، چراکه این سازمان‌ها به خاطر منافع مالی خود و معاملات و سرمایه‌گذاری‌های عربستان و دیگر کشورها، در قبال تعرض به تمامی اصول و ارزش‌های خود سکوت می‌کنند.

سایت شبکه خبری المنار با انتشار گزارشی درباره جنایت اخیر ائتلاف متجاوز عربی علیه ملت بی‌گناه یمن و نقض حقوق بشر در این کشور نوشت: مقامات سعودی همچنان حقوق بشر را نقض می‌کنند و اخیرا با برگزاری جلسات محاکمه آمیخته با نقض حقوق و مغلطه قانونی و قضایی در تمامی مراحل محاکمه، اقدام به ترور افراد بی‌گناه تحت عنوان "حکم اعدام" کرده‌اند، افراد بی‌گناهی که به عنوان شهروندان این کشور خواستار حقوق قانونی‌شان هستند.

مقامات عربستان بار دیگر مرتکب یک نقض آشکار و فاحش در ماه مبارک رمضان شدند. آنها به منظور ارعاب ساکنان منطقه شیعه نشین "سنابس" در جزیره "تاروت" واقع در منطقه الشرقیه به این منطقه یورش بردند که در نتیجه آن هشت جوان کشته شدند و تعدادی خانه نیز تخریب و موجب آوارگی اهالی این منطقه شد. نیروهای نظام عربستان شامگاه چهارشنبه نیز با خودروهای زرهی به دو شهرک "القدیح" و "العوامیه" و منطقه "الناصره" در شرق عربستان هجوم بردند و بدون دلیل چند تن از اهالی آن را بازداشت کردند.

مقامات عربستان و به تبع آنها رسانه‌های وابسته به آن سعی کرده‌اند تا با بهره‌برداری از تحولات منطقه و موضوع هدف قرار گرفتن مواضع حیاتی عربستان توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و همچنین هدف قرار گرفتن بندر ینبع عربستان و فجیره امارات، اتفاقات رخ داده در داخل این کشور را از بین ببرند اما تمامی این موارد حقیقت اتفاقات منطقه الشرقیه، تلاش برای هدف قرار دادن غیرقانونی یک حزب به طور کامل و همچنین وجود اتهامات علیه "شهدا"، بازداشت شدگان و اهالی را مخفی نمی‌کند و تمامی این اتهامات پیشینه و زمینه سیاسی واضحی دارند.

در همین راستا، احزاب منطقه سنابس ضمن محکوم کردن هجوم به این شهرک با سلاح‌های سنگین، خواستار محاکمه تمامی افرادی شدند که پشت این اقدام قرار دارند، چراکه اقدام مذکور در تناقض با قوانین و منشورهای بین‌المللی است که تبدیل مناطق مسکونی به میدان نبرد به هر بهانه‌ای و استفاده از سلاح‌های سنگین در آن را ممنوع و حرام می‌دانند. هویت عاملان این حمله هرچه باشد، این اقدامات یک جنایت علیه صلح و امنیت اهالی این منطقه بوده و این حادثه یادآور قتل و کشتار غیرقانونی علیه اهالی شهرک العوامیه در ماه رمضان است که در نتیجه آن تعداد زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه قربانی شدند.

علاوه بر این حملات، طبق اعلام رسانه‌های مخالف دولت عربستان، مقامات این کشور با تشدید اقدامات خود و صدور حکم بازداشت برای هرگونه فعالیتی، شهروندان این کشور را تحت فشار قرار داده تا مراسم احیا در شب‌های ماه مبارک رمضان را برگزار نکنند.

مقامات سعودی همچنین دواطلبانی را که به عنوان بخشی از فعالیت‌ها برای احیای شب‌های ماه رمضان اقدام به آذین بندی خیابان‌ها و ورودی‌های شهرک‌ها در قطیف کرده‌اند را فراخوانده و آنها را وادار به دادن تعهد کردند تا دیگر خیابان‌ها را آذین بندی نکنند و از آنها خواسته‌اند تا برای دریافت مجوز برای انجام هرگونه فعالیتی به طرف‌های ذی‌ربط مراجعه کنند. این درحالی است که مقامات عربستان به منظور تحت فشار قرار دادن اهالی مناطق مذکور و محروم کردن آنها از حق آزادی دینی، اصلا چنین مجوزهایی نمی‌دهند.

در همین راستا، سازمان‌های بین‌المللی فعال در زمینه حقوق بشر فاش کردند که مقامات عربستان قصد اعدام فعالان حقوق بشری و علمای بازداشت شده را دارند و با متهم کردن افراد مذکور به اتهاماتی در ارتباط با "تروریسم" و تهدید امنیت ملی عربستان، برای اجرای این اقدام بعد از ماه رمضان و عید سعید فطر آماده می‌شوند. اتهامات تروریستی از جمله اتهامات مطرح شده توسط مقامات سعودی برای ترور فعالان است.

اما مسأله مهم و درخور توجه، سکوت عربی ـ اسلامی و بین‌المللی ترسناک در قبال نقض‌هایی است که مقامات عربستان روزانه علیه غیرنظامیان بی‌سلاح در داخل بازداشتگاه‌های کوچک و زندان‌های بزرگ  در منطقه الشرقیه و جنایات جنگی علیه بشریت در یمن مرتکب آن می‌شوند و هدف قرار دادن اخیر غیرنظامیان در صنعا آخرین مورد آن نخواهد بود که در اثر آن شش تن از جمله چهار کودک از یک خانواده کشته و بیش از ۷۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

تمامی موارد مطرح شده اعتبار جامعه بین‌المللی، سازمان‌ها و کشورهایی را که دم از انسانیت و حقوق می‌زنند را زیر سؤال می‌برد، چراکه این سازمان‌ها به خاطر منافع مالی خود و معاملات و سرمایه‌گذاری‌های عربستان و دیگر کشورها، در قبال تعرض به تمامی این اصول و ارزش‌ها سکوت می‌کنند.

المنار در خاتمه گزارش خود نوشت: تمامی این توطئه‌های عربی و بین‌المللی آزاده‌های جهان را از مطالبه حقوقشان و ایستادن در مقابل تمامی این نقض‌ها باز نمی‌دارد. این نقض‌ها توسط سازمان‌هایی صورت می‌گیرد که تنها به دنبال تحقق منافع برخی افراد و حاکمان هستند که خود را در گرو دولت آمریکا و رژیم دشمن اسرائیل قرار می‌دهند و به دنبال آن هر آنچه در توان دارند را برای از بین بردن مسائل این امت و در رأس آن مسأله فلسطین به کار می‌گیرند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: