۰

فعالیت 8 اردوگاه روس‌زبان داعش در افغانستان

معاون وزیرخارجه روسیه گفت: در خاک افغانستان 8 اردوگاه روس‌زبان داعش فعالیت می‌کنند که در آن اتباع آسیای مرکزی و روسیه مشغول هستند.
کد خبر: ۱۸۷۳۷۹
۱۲:۰۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»،  «آلیگ سیرامالات اف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور مبارزه با تروریسم در کنفرانس ضد تروریسم شهر «دوشنبه» گفت: در مناطق مرزی تاجیکستان با افغانستان 10 هزار جنگجوی گروه تروریستی داعش حضور دارند که تهدیدی برای این کشور می‌باشند.

وی افزود: اما رهبر طالبان دستوری را صادر کرده که در آن از همه اعضای این جنبش برای مبارزه علیه داعش در افغانستان دعوت شده است.

سیرامالات اف تصریح کرد: فکر می‌کنم که این امر می‌تواند وضعیت را تغییر دهد.

به گفته این مقام روس، تفاوت میان طالبان و داعش در این است که منافع طالبان تنها در داخل افغانستان محدود می‌شود اما داعش داعیه خلافت در کل جهان را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در قلمرو افغانستان 8 اردوگاه روس‌زبان داعش فعالیت می‌کنند که در آن اتباع آسیای مرکزی و روسیه مشغول هستند.

معاون وزارت خارجه روسیه در مورد مسئله امکان حذف طالبان از فهرست تحریم‌ها گفت: نخست باید دید که مذاکرات چگونه انجام خواهد گرفت.

وی در این خصوص همچنین اضافه کرد: صلح در افغانستان بدون گفت‌وگوی سیاسی میان طالبان، مقامات رسمی این کشور و سایر طرف‌ها  غیر ممکن است.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: