۰

سقوط شهرستان سیوری توسط طالبان در جنوب افغانستان

منابع خبری اعلام کردند که شهرستان «سیوری» بر اثر تشدید حملات طالبان به مواضع نیروهای امنیتی در ولایت زابل با سقوط کرده است.
کد خبر: ۱۸۷۳۲۸
۱۳:۲۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
 به گزارش «شیعه نیوز»، در پی شکست مذاکرات صلح حملات طالبان به صورت چشمگیری در برخی از ولایت‌های افغانستان افزایش یافته است.

منابع خبری اعلام کردند که بر اثر حمله طالبان به شهرستان‌های «سیوری» و «شملزو» در ولایت زابل شهرستان «سیوری» سقوط کرده است.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تصریح کرد که بر اثر این حمله شمار بسیاری از نیروهای امنیتی افغان در شهرستان سیوری کشته و مقر فرمانداری آن نیز به تصرف این گروه در آمده است.

مقامات افغان نیز حملات طالبان به شهرستان‌های زابل و کشته شدن شماری از نیروهای امنیتی را تائید کردند.

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی حملات طالبان در شهرستان شملزو را مهار کرده و نیروهای کمکی نیز به این ولایت اعزام شدند.

«عطاجان حق‌بیان» رئیس شورای ولایتی تصریح کرد که در حملات طالبان به شهرستان شملزو بیش از 13 نظامی افغان کشته و شماری نیز زخمی شدند.

اما سخنگوی طالبان حمله این گروه به شهرستان شملزو را موفقیت آمیز عنوان کرده و از کشته شدن دست‌کم 55 نظامی افغان در این حملات خبر داده است.

افزایش حملات طالبان در حالی صورت می‌گیرد که دولت افغانستان، نماینده ویژه سازمان ملل و نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان نیز خواستار آتش‌بس در دوران رمضان شده‌اند.

کارشناسان معتقدند که شکست مذاکرات صلح و اصرار مقامات آمریکایی به ادامه حضور نظامی در افغانستان این گروه را به تشدید حملات بر علیه دولت افغانستان واداشته است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: