۰

فیشینگ بانکی با طراحی ربات صیغه‌یاب در تلگرام

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی مجرمان اینترنتی که از طریق رباتهای صیغه یاب در تلگرام، کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کردند، خبر داد.
کد خبر: ۱۸۷۳۲۵
۱۳:۲۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، سرگرد روح‌الله شهبازی‌پور با اعلام خبر بازداشت مجرمان اینترنتی که از طریق رباتهای صیغه‌یاب در تلگرام، کلاهبرداری می‌کردند، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: فردى با حضور در اداره پلیس اعلام کرد از حساب بانکی‌اش برداشت غیرمجاز صورت گرفته که بررسى این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام اقدامات و شگردهای خاص پلیسی، در نهایت متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: متهمان در ابتدا منکر بزه انتسابی شدند اما در مواجهه با مستندات جمع‌آوری‌شده، لب به اعتراف گشودند و گفتند که از طریق تبلیغات در کانالهای تلگرام و استفاده از رباتهای تلگرامی با عنوان صیغه‌یاب، کاربران را به صفحات درگاه‌های جعلی هدایت می‌کرده و با کلاهبرداری به روش فیشینگ، اقدام به اخذ مشخصات کارت ‌بانکی و خالی کردن حساب آن‌ها در  فرصت مناسب می‌کردند.

شهبازی‌پور با تأکید بر هوشیاری هموطنان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: هموطنان با مطالعه و یادگیری در مورد نحوه پرداخت الکترونیکی در فضای مجازی و آشنایی با چگونگی تشخیص صفحات جعلی در دام کلاهبردان نیفتند و در هنگام ثبت سفارشات اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و با بررسی پروتکل (https) از صحت سایتها مطمئن شوند.

رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: کاربران هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریتهای سایبری، لینک ثبت گزارشهای مردمی به پلیس فتا اطلاع دهند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: