۰

افزایش محصولات حلال در بازار کالاهای مصرفی فرانسه

محصولات حلال با حلول ماه مبارک رمضان عرضه انواع تولیدات خود را در بازارهای فرانسه آغاز کردند.
کد خبر: ۱۸۶۹۹۳
۱۱:۲۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، رقابت در عرضه محصولات حلال در فرانسه آغاز شده است، به طوری که این محصولات تنها منحصر به تولیدات گوشت حلال نیست، بلکه بخش های دیگر غیر غذایی همچون گردشگری حلال، سرمایه گذاری حلال را در برمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری الحدث، مسلمانان فرانسه از این محصولات منطبق با شریعت اسلام استقبال کردند و هرساله این استقبال به ویژه با فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیشتر می شود.

مسلمانان این کشور در این ماه از همه محصولات حلال از جمله گوشت و مواد غذایی استفاده می کند. عرضه این محصولات تنها به مغازه ها و پاساژهای تجاری کوچک که متعلق به مسلمانان است، محصور نمی شود، بلکه فروشگاه ها و پاساژهای بزرگ فرانسه را نیز در دست خود گرفته اند.

در فرانسه نزدیک به شش میلیون مسلمان زندگی می کنند؛ به همین دلیل فرانسه تلاش کرده است تا در صنعت محصولات حلال فعال و پویا باشد. در این کشور همچنین نزدیک به دو هزار و 500 باب مکان عبادی برای مسلمانان در این کشور وجود دارد.

گفتنی است، صنعت غذایی حلال امروزه به تجارتی چند تریلیون دلاری تبدیل شده است و محصولات غیرغذایی حلال نیز به مانند صنایع غذایی رشد محسوسی دارد ؛ به همین دلیل محصولات غذایی و غیر غذایی در حال رشد قابل ملاحظه هستند و در سال های آینده نرخ این رشد افزایش بیشتری می یابد، به طوری که توسعه صنعت غذای حلال در کشورهای غربی از جمله فرانسه، اوکراین و روسیه  باعث جذب مسلمانان و غیرمسلمانان شده است.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: