۱

حمایت آمریکا از آل‌سعود به شنیدن توهین‌های مکرر ترامپ می‌ارزد؟

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از رژیم سعودی باج‌خواهی کرد و خواستار دریافت پول‌ بیشتری برای حمایت از این رژیم شد.
کد خبر: ۱۸۶۹۰۹
۱۳:۴۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، دونالد ترامپ (در تازه‌ترین اهانت‌های خود به رژیم سعودی) در جمع هوادارانش در ایالت فلوریدا (در تاریخ هشتم مه) گفت: سعودی کشوری بسیار ثروتمند است و چیزی جز پول هم ندارد.

گزارشگر الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: دونالد ترامپ به سعودی به عنوان یک کشور نگاه نمی‌کند بلکه به چشم یک گاو شیردهی که طلا و پول می‌دهد، نگاه می‌کند.

ترامپ حتی پیش از آنکه در ریاست جمهوری برنده شود و به کاخ سفید برود نیز همین نگاه را به سعودی داشت. ترامپ از همان زمان، سیاست باج خواهی از رژیم وهابی سعودی را دنبال می‌کرد. او در مبارزات انتخاباتی‌اش سعودی را گاو شیردهی توصیف کرد که طلا و پول می‌دهد.

ترامپ بار دیگر سریال باج خواهی از رژیم سعودی را تکرار کرد و از ریاض خواست پول‌های بیشتری به آمریکا در برابر حمایت‌های این کشور از آل‌سعود بدهد. ترامپ در جمع هوادارانش در ایالت فلوریدا گفت سعودی کشوری بسیار ثروتمند است که چیزی جز پول ندارد و معتقدم می‌توانند در ازای دفاع از آن‌ها پول بدهند.

 گزارشگر این شبکه اعلام کرد این نظام مقادیر زیادی تجهیزات نظامی در برابر پرداخت ۴۵۰ میلیارد دلار خریداری می‌کند. رژیم سعودی که سرسپرده آمریکاست مبالغ هنگفتی پول در برابر خرید سلاح به واشنگتن می‌دهد تا بقایش ادامه یابد و از این سلاح‌ها برای سرکوب ملتش یا نابودی کشور‌های همسایه از جمله یمن استفاده می‌کند. واشنگتن نیز از این اقدامات ریاض چشم پوشی می‌کند و سعودی‌ها بیشترین سهم را به شرکت‌های آمریکایی داده‌اند و این شرکت‌ها بر تولید ثروت‌های عظیم نفتی سعودی تسلط یافته‌اند.

ترامپ به باج گیری از رژیم سعودی عادت کرده است و ماه نوامبر گذشته فاش کرد سلمان بن عبد العزیز شاه سعودی بدون حمایت ارتش آمریکا حتی دو هفته هم نمی‌تواند در قدرت بماند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
این یکی راهم در باره این گوساله های سامری درست گفته.لایقشان است.