۰

حمایت وزیر خارجه بلژیک از تحریم تسلیحاتی عربستان

وزیر خارجه بلژیک خواهان تعلیق فروش تسلیحات به عربستان در سایه تجاوزگری این کشور به یمن شد.
کد خبر: ۱۸۶۸۲۱
۱۶:۰۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، دیدیه ریندیرز وزیر خارجه بلژیک خواهان تعیق فروش سلاح به عربستان به خاطر وجود شک و تردید درباره استفاده از این سلاح ها در جنگ علیه یمن شد.

دیدیه ریندیرز از سه منطقه اصلی بلژیک و به ویژه منطقه والونیا خواست تا در این زمینه تصمیم گیری کنند. دستگاه اجرایی بلژیک در سه منطقه "فلاندر و والونیا و بروکسل" از اختیار صدور مجوز صادرات برای تولیدکنندگان سلاح و تجهیزات نظامی برخوردار است.

سه چهارم صنایع تسلیحاتی بلژیک در منطقه والونیا مستقر است و در آنجا از جمله تیربارهای سنگین و تفنگ های هجومی از نوع "اف ان هرستال" تولید می شود. عربستان از بزرگترین مشتریان شرکت های تسلیحاتی این منطقه به شمار می رود.

   ریندیرز که پست وزارت دفاع در دولت فدرال بلژیک را برعهده دارد، گفت: فیلی بورسوس رئیس دستگاه اجرایی در والونیا باید صادرات سلاح به عربستان را به خاطر درگیری در یمن متوقف کند. در قراردادها چنین چیزی پیش بینی شده است.

این درحالی است که یک منبع در بخش بنادر فرانسه نیز روز گذشته به خبرگزاری فرانسه گفت: کشتی باری سعودی موسوم به "بحری ینبع" که قرار بود در بندر هافر برای بارگیری سلاح های فرانسه پهلو بگیرد، در این بندر توقف نخواهد داشت.

در همین حال، فیلی بورسوس گفت:  منطقه والونیا ( از زمان قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه در دوم ماه اکتبر سال 2018 میلادی) هیچ گونه مجوزی برای صادرات به عربستان نداده است.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: