۲

احتمال وقوع جنگ آمریکا و ایران به ادعای روزنامه سعودی

در طول ۴۰ سال گذشته در تهران شاهد عقلانیتی بوده ایم که اوضاع را به لبه پرتگاه می کشانید ولی از آن نمی پرید اما وضعیت امروز با گذشته بسیار فرق می کند.
کد خبر: ۱۸۶۸۱۸
۱۵:۵۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه الشرق الاوسط سعودی نوشت: در طول چهل سال گذشته در موقعیت های مختلفی از احتمال وقوع جنگ آمریکا با ایران سخن به میان آمد ولی هیچ گاه جنگی رخ نداد اما آیا تهدیدها درخصوص وقوع جنگ این بار واقعی است یا توخالی؟

«عبدالرحمن الراشد» خبرنگار سعودی، سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط و مدیرکل سابق شبکه العربیه عربستان با طرح این سوال نوشت: پیش ازآنکه وضعیت کنونی را بررسی کنیم، باید خوانشی از رفتار گذشته تهران داشته باشیم که چرا ایران باوجود آمادگی برای درگیری ها هرگز وارد هیچ جنگی با آمریکا نشد؟

الراشد در این تحلیل که با عنوان «آیا در برابر جنگ با ایران قرار داریم» درشماره امروز(شنبه) روزنامه الشرق الاوسط سعودی منتشر شده، مدعی شد در طول ۴۰ سال گذشته در تهران شاهد عقلانیتی بوده ایم که اوضاع را به لبه پرتگاه می کشانید ولی از آن نمی پرید اما وضعیت امروز با گذشته بسیار فرق می کند؛ این بار این دولت آمریکاست که ایران را به لبه پرتگاه می کشاند و اوضاع را به مرحله خطرناکی کشانده که ایران تاکنون به خود ندیده است. با جلوگیری از صادرات نفت ودیگر کالاهای مختلف، به نظر می رسد ایران گزینه های دشواری پیش رو دارد و این ایران است که این بار  مجبور است خود را بر لب پرتگاه نگه دارد.

وی در ادامه مدعی شده است ایران ۳ گزینه پیش رو دارد؛ یا اینکه باید باز هم به مخالف خود ادامه دهد به امید اینکه موضع واشنگتن یا دولت ترامپ تغییر کند که این موضوع مستلزم انتظار یک و نیم ساله است؛ گزینه دوم، گفتگو با آمریکا است و گزینه سوم نیز راه اندازی نوعی جنگ نظامی با این اعتقاد که آمریکا را از این طریق وادار به کوتاه آمدن کند.

نویسنده سعودی در ادامه ادعا کرده است که ایران در امر مخاطره انداختن و ریسک پذیری، حرفه ای عمل می کند اما هرگز عواقب آن را تجربه نکرده است؛ دفعات زیادی وجود دارد که ایران خود را برای بروز جنگ به خطر انداخته است اما به هیچ وجه جنگی رخ نداده است. بارها پیش آمده است که ایران در آستانه جنگ با آمریکا قرار داشته اما تهران هرگز برای درگیری مستقیم با آمریکا پیش قدم نشده است البته عکس آن نیز صحیح است و آمریکایی ها هم از جنگ با این کشور پرهیز کرده اند. تهران به نیروهای وابسته به خود در لبنان و عراق و یمن اکتفا کرده و اشاره کرده است که سیاست ایران برای پرهیز از درگیری نظامی با آمریکایی های موجود در منطقه پس از جنگ جهانی دوم کاملا روشن است. اما این بار احتمال جنگ بیشتر است و حکایت همچنان باقی است…
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
ایران آتشبیار معرکه را خوب می شناسد ورصدش میکند.شما هم در حاشیه قرارندارید.
سید محسن
Romania
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
اگر ایران بنا باشد با امریکا در گریر بشه چه بهتر که کشور های مرتجع عرب خلیج فارس هم در میان باشند تا موازنه در گیری به مساوات باشد مانند هشت سال جنگ تحمیلی