۱

ابراز نگرانی عفو بین‌الملل از اجرای احکام اعدام دو شهروند بحرینی

سازمان عفو بین‌الملل درباره اعدام دو شهروند بحرینی که تحت شکنجه نیز قرار گرفته‌اند، ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۱۸۶۷۶۰
۱۱:۲۱ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، سازمان عفو بین‌الملل ضمن ابراز نگرانی درباره اجرای احکام اعدام دو شهروند بحرینی، تأکید کرد که اعترافات از این دو شهروند تحت شکنجه گرفته شده است.

عفو بین‌الملل در صفحه توئیتر خود نوشت: «(این دو شهروند) در یک محاکمه جمعی با حضور ۶۰ متهم محاکمه شده و به اعترافاتی استناد شده که تحت شکنجه از آنها گرفته شده است، آن‌ها شیعه و از وابستگان سه جوانی هستند که در سال ۲۰۱۷ اعدام شدند».

طبق گزارش وبگاه «اللؤلؤه»، دادگاه بحرین ۶ ماه می ۲۰۱۹ اعتراضات ۵۸ زندانی سیاسی را رد کرد. «علی العرب» و «احمد الملالی» از جمله این متهمان هستند که حکم اعدام آنها صادر شده و علاوه بر آن برای ۴۸ نفر دیگر نیز حکم حبس پنج ساله و لغو تابعیت صادر شده است.

مسئولان بحرین این ۵۸ متهم از جمله دو زن را به فرار از زندان، پناه دادن به افراد تحت تعقیب و کمک به فرار تعدادی دیگر متهم کرده‌اند.

به گفته مخالفان در بحرین، از سال ۲۰۱۱ اقدامات محاکم قضایی علیه معترضان داخلی شدت گرفته و دولت آل‌خلیفه صدها نفر را به زندان انداخته و تابعیت آنها را لغو کرده است؛ نهادهای حقوق بشری شمار شهروندان سلب تابعیت شده در بحرین را ۹۹۰ نفر تخمین زده‌اند که فقط ۱۸۰ نفر آنها در سال ۲۰۱۹ سلب تابعیت شدند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۷
سلام ودرود خدا برهمه شهیدان