۰

والدین برای تربیت کودک، جنسیت را در نظر بگیرند

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: والدین برای تربیت کودکان‌شان، «جنسیت» و تفاوت‌های روحی و جسمی دختران و پسران را در نظر بگیرند.
کد خبر: ۱۸۶۷۳۲
۱۰:۰۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، سلمان حسینی با بیان این‌که تربیت کودکان، مجموعه‌ای از روش‌های مثبت برای تعلیم یا پرورش افراد به شیوه‌های مثبت و خلاقانه است، اظهار کرد: با به کار بردن شیوه‌های مختلف تربیت به کودکان می‌آموزیم که چه رفتاری مثبت و چه رفتاری منفی است و یا به عبارتی به آن‌ها می‌آموزیم که چه‌طور رفتار کنند تا مطابق با عرف جامعه و خانواده باشد.

این مسئول ادامه داد: در واقع والدین برای این‌که فرزندانی سالم داشته باشند، باید اصول و شیوه‌های تربیتی از جمله مهارت‌های زندگی، مهارت‌های جرات‌مندی، شیوه‌های مقابله با انتقاد، مراحل ابراز رفتار جرات‌مندانه و تفاوت جرات‌مندی با پرخاشگری و کم‌رویی را بدانند و در صورت نیاز، از مراجعه به مشاور ابایی نداشته باشند.

این مسئول با تاکید بر این‌که تربیت کودک، مجموعه قواعدی است که روش‌های تنبیهی و تشویقی را توامان شامل می‌شود، ادامه داد: در اصول تربیتی کودکان باید به طور کامل با حد و حدود و خط قرمزها آشنا باشیم و به وضوح بدانیم که چه کارهایی پذیرفته و کدام یک غیرقابل قبول است؛ در واقع والدین با تعیین حد و حدود برای فرزندشان مشخص می‌کنند که از وی چه انتظاری دارند و محدوده آزادی عمل او تا چه حد است.

وی تصریح کرد: توجه، ترکیبی از تایید کلامی و غیرکلامی است و اعضای خانواده باید از طریق گفتار و رفتار، به یکدیگر اطمینان خاطر بدهند که برای همدیگر مهم و دوست‌داشتنی هستند. این قانون فقط شامل حال کودکان نمی‌شود، بلکه در مورد والدین کودک صادق است. متاسفانه والدین در بسیاری موارد به دلیل نادیده گرفتن تفاوت‌های موجود بین دختران و پسران، زمینه را فراهم می‌کنند تا فرزندشان در رفتارهای جنسیتی خود دچار مشکل شود.

حسینی تاکید کرد: والدین باید این دیدگاه را که تمایلات و خواسته‌های کودک دختر با کودک پسر هیچ تفاوتی ندارد کنار بگذارند و شیوه‌های تربیتی مناسب با جنسیت کودک را انجام دهند؛ در واقع هر اقدام و روش تربیتی باید متناسب با اوضاع و احوال و شرایط مربوط از جمله شرایط زندگی و خصوصیات شخصیتی تعریف و به کار برده شود.

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که می‌توان به یک نوع شیوه تربیتی متناسب با فردیت و شخصیت کودکان دست یافت، استفاده از رهنمون‌های مشاوره حضوری و یا مشاوره تلفنی است.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: