۰

کلاهبرداران سایبری در کمین دانش آموزان

رییس پلیس فتا استان گفت: دانش‌آموزان در مواقع استفاده از اینترنت برای تهیه موارد آموزشی و نمونه سوالات امتحانی مراقب کلاهبرداران سایبری باشند.
کد خبر: ۱۸۶۶۷۳
۱۱:۲۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، رییس پلیس فتا استان گفت: دانش‌آموزان در مواقع استفاده از اینترنت برای تهیه موارد آموزشی و نمونه سوالات امتحانی مراقب کلاهبرداران سایبری باشند.

سرهنگ مهدی قاسمی با بیان توصیه‌هایی به دانش‌آموزان در خصوص استفاده از اینترنت برای تهیه موارد آموزشی و نمونه سوالات امتحانی، اظهار کرد: با اعمال و تعیین سقف برداشت توسط والدین و همکاری بانک صادر کننده کارت جهت فرزندان، می‌توان از برداشت‌های غیرمجاز پیشگیری کرد.

وی بیان کرد: در ایام پایانی سال تحصیلی که امتحانات برگزار خواهد شد، بر طبق سوابق سالیان قبل و به احتمال زیاد، دانش‌آموزان برای تهیه نمونه سوالات آزمون یا جزوه‌های کمک درسی و چکیده مباحث آموزشی به اینترنت و بعضی اوقات کانال‌های تلگرامی که برای فروش موارد خواسته شده تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند، مراجعه می‌کنند.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: مشاهده شده که با این ترفند از دانش‌آموزان کلاهبرداری شده است، در این روش گرداننده و مدیر کانال، افراد را جهت پرداخت وجه به صفحات و درگاه‌های اینترنتی جعلی هدایت می‌کند و با این شگرد اطلاعات حساب آنها را کپی کرده و به اصطلاح فیشینگ انجام می‌دهد و در نهایت تمام موجودی حساب قربانیان را برداشت نموده و به سرقت می‌برند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کلاهبرداران اینترنتی از طریق شگرد فیشینگ یا جعل صفحه درگاه پرداخت بانکی و طراحی صفحه‌ای مشابه درگاه اصلی و با تغییر جزئی در آدرس آن اقدام به فریب کاربران می‌کنند، افزود: دانش آموزان در خریدهای آنلاین خود مراقب سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت فیشینگ باشند و حتماً توجه داشته باشند که درگاه بانکی دارای پروتکل https بوده و هنگام وارد کردن مشخصات حساب بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به کاربران توصیه کرد: با اعمال و تعیین سقف برداشت توسط والدین و همکاری بانک صادر کننده کارت جهت فرزندان، می‌توان از برداشت‌های غیرمجاز و سو استفاده‌ی افراد سودجو و فرصت طلب پیشگیری کرد.

سرهنگ مهدی قاسمی تصریح کرد: بهتر است والدین هنگام خریدهای اینترنتی در کنار فرزندان حضور داشته باشند و استفاده از کارت هدیه (Gift Card) یا کارت با سقف موجودی پایین برای انجام خریدهای اینترنتی فرزندان و معرفی سایت‌های معتبر توسط والدین برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی فرزندان مورد توجه قرار گیرد.

هموطنان می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم در راستای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی ww.cyberpolice.ir دریافت کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا، گزینه تماس با ما بخش مرکز فوریت‌های سایبری آن را اعلام کنند.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: