۰

یک شبکه جاسوسی امارات در سومالی متلاشی شد

مقام های دولت مرکزی سومالی از انهدام یک شبکه جاسوسی فعال اماراتی در این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۸۶۶۴۱
۰۹:۳۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مقام های دولت مرکزی سومالی از انهدام یک شبکه جاسوسی فعال اماراتی در این کشور خبر دادند.

 مقام های موگادیشو به شمار افراد این شبکه و ماهیت آنها هیچ اشاره ای نکرده اند.
متلاشی شدن این شبکه جاسوسی پس از موردی مشابه در سلطان نشین عمان صورت می گیرد.
خبر انهدام این شبکه، تنش روابط دو کشور را که به خاطر دخالت های آشکار ابوظبی در امور داخلی ماگادیشو ایجاد شده بود، تشدید می کند.

دولت مرکزی سومالی هنوز نتوانسته، منطقه خودمختار و خودخوانده «جمهوری سرزمین های سومالی» (جمهوری أرض الصومال) را به دست بگیرد، اما امارات بدون موافقت دولت مرکزی در موگادیشو، مستقیما قراردادهایی را با این بخش خودمختار سومالی منعقد کرده است.
امارات، قرارداد افتتاح بندر «بربره» با دولت خودمختار اراضی سومال را امضا کرد و یک پایگاه نظامی در این منطقه ساخت.

این در حالی است که این منطقه خودمختار، مشروعیت عقد چنین قراردادی با یک کشور خارجی را ندارد و این گونه معاهدات از سوی مجامع بین المللی به رسمیت شناخته نمی شود.
سومالی این تحرکات امارات را تلاش سرمدران ابوظبی برای تجزیه این کشور می داند که همچنان با چالش های زیادی برای کنترل سرزمین خود روبه روست.
با شروع بحران خلیج فارس و تحریم قطر توسط عربستان به همراه امارات، بحرین و مصر، دولت ابوظبی از دولت سومالی خواست که رابطه اش را با قطر قطع کند، اما مقام های موگادیشو در این باره موضع بیطرفانه اتخاذ کردند.
این اقدام دولت سومالی به مذاق دولت امارات خوش نیامد و ابوظبی در یک اقدام غیر اخلاقی، «اسماعیل عمر مطر» حافظ قرآن کریم از سومالی را از مسابقات جایزه قرآن کریم دبی حذف کرد.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: