۰

رنج مسلمانان استرالیا از مساجد آدلاید تا خیابان های سیدنی

تحقیقات چهارساله در مورد جوامع مختلف مذهبی در استرالیا و بریتانیا نشان می دهد که مسلمانان بیش از از پیروان سایر ادیان در معرض اقدامات خشونت آمیز ناشی از تنفر قرار داشته و بدترین تجریه ها را در این زمینه داشته اند.
کد خبر: ۱۸۶۶۱۷
۱۶:۱۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، تحقیقات چهارساله در مورد جوامع مختلف مذهبی در استرالیا و بریتانیا نشان می دهد که مسلمانان بیش از از پیروان سایر ادیان در معرض اقدامات خشونت آمیز ناشی از تنفر قرار داشته و بدترین تجریه ها را در این زمینه داشته اند.

این یافته ها موجب شده است تا رهبران اسلامی خواستار آموزش های بیشتر در زمینه آگاهی مذهبی به ویژه آگاهی اسلامی شوند.

«آنا هیکی مودی»،استاد دانشگاه « RMIT» که این تحقیقات را انجام داده است می گوید که  شنیدن تجربه های مسلمانان از آزارها و اذیت هایی که با آنها مواجه هستند او را شوکه کرده است.

به همین دلیل او خواستار آموزش بهتر و بیشتر شهروندان برای آگاه کردن آنها نسبت به اسلام و مسلمانان شد.

مودی در این باره می گوید: «من چند هفته ای را در یکی از مساجد آدلاید گذراندم و شاهد آن بودم که یک خودرو که سفیدپوستان در آن بودند در اطراف مسجد گشت می زدند تا فرصتی مناسب برای تیراندازی به آن پیدا کنند و این بسیار وحشتناک است.»

از سال 2016 میلادی،340 نفر از جوامع مختلف مذهبی در شش شهر استرالیا از جمله سیدنی در نظرسنجی برای پروژه ای که در آن از کودکان خواسته شده بود در مورد تجربه های خود نقاشی بکشند،شرکت کردند.

از مادران این کودکان خواسته شد بود تا در مورد تجربه های خود و فرزندانشان به عنوان مسلمانان حرف بزنند.

مادران می گویند که از فرزندان خود می دهند یک زندگی مذهبی داشته باشند اما از طرفی می ترسند که فرزندانشان مورد آزار و اذیت قرار بگیرند و به دلیل این آزارها از هویت خود دور شوند.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: