۰

این روحانی شیعه که درون خانه کعبه را زیارت کرد، کیست؟

اخیرا تصویری از یک روحانی شیعه که درون کعبه را زیارت کرده است منتشر شده است.
کد خبر: ۱۸۶۵۶۶
۱۱:۳۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، اخیرا تصویری از یک روحانی شیعه که درون کعبه را زیارت کرده است منتشر شده است.

این روحانی شیعه، شیخ سامی المسعودی معاون وقف شیعی عراق است که به همراه عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، به عربستان سفر کرده بود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رای الیوم، کاربران فضای مجازی در عربستان سعودی عکسی از «سامی المسعودی» از مشاوران برجسته نیروهای «بسیج مردمی»(الحشد الشعبی) عراق را دست به دست می کنند که در این عکس وی در حال خروج از کعبه است.

کاربران سعودی، حضور المسعودی در کعبه را تکان دهنده خوانده اند زیرا وی نسبت به نابودی رژیم آل سعود تهدید کرده بود.

براساس این گزارش، المسعودی از مشاوران ارشد سازمان «حشد شعبی» در عراق است که چند روز پیش به همراه دیگر عادل عبدالمهدی به عربستان سفر کرده بود؛ او به همراه شماری از مقامات عراقی از داخل کعبه نیز بازدید کرد.

کعبه در طول سال فقط دو بار باز می شود؛ یک بار در اول شعبان برای شستشو  و یک بار هم  در اول ذیحجه که برای شستشو و تعویض پرده کعبه باز می شود و علاوه بر این در موارد نادری نیز با اجازه پادشاه سعودی برای میهمانان عربستان بازمی شود.

حضور این مشاور ارشد نیروهای بسیج مردمی عراق در کعبه مشرف، در فضاهای مجازی در عربستان جنجال بپا کرده است به طوری که برخی از فعالان به سخنان سامی المسعودی پس از اعدام «آیت الله شیخ نمر» روحانی شیعه سعودی اشاره کرده اند و آورده اند که وی در آن سخنان گفته بود خون شیخ نمر آل سعود را غرق خواهد کرد و باعث نابودی هرچه سریعتر مملکتی خواهد شد که با خون بی گناهان و فقرا ساخته شده است.

این روحانی شیعه که درون خانه کعبه را زیارت کرد، کیست؟
سامی مسعودی از مشاوران حشد شعبی در حال خروج از کعبه که از سوی کاربران سعودی منتشر شده است

با این حال برخی از کاربران سعودی از ورود سامی مسعودی به کعبه ناراحت شده و گفته اند که چگونه وی که آل سعود را تهدید کرده بود، اجازه ورود به کعبه یافته است.

رای الیوم نیز نوشته است: در حالی که هواداران حشد شعبی از ورود رهبر خود به کعبه خوشحال هستند، کاربران سعودی از این اقدام ناراحت شده اند چون او به صورت علنی عربستان را به نابودی تهدید کرده بود.

از سوی دیگر برخی از کاربران سعودی به عکس مسعودی که در حال دست دادن با پادشاه عربستان است نیز اعتراض کرده اند  و آورده اند که برخی می خواهند دست دادن مسعودی با پادشاه عربستان، که شب و روز آنها را شماتت می کند، توجیه کنند.

این روحانی شیعه که درون خانه کعبه را زیارت کرد، کیست؟
سامی مسعودی در حال دست دادن با ملک سلمان که از سوی کاربران سعودی منتشر شده است

با این حال برخی از کاربران سعودی هم مدعی شده اند که این عکس از سوی مخالفان این کشور فتوشاب شده و آورده اند که ویدئویی وجود دارد که لحظه گشودن کعبه برای عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق را نشان می دهد و المسعودی که وی را در این سفر همراهی می کرد، به همراه عبدالمهدی وارد کعبه می شود.

پس از امیر محمد بن سلمان که اخیرا روی بام کعبه هم رفت، عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق دومین شخصیتی است که درهای کعبه به رویش باز می شود.

این روحانی شیعه که درون خانه کعبه را زیارت کرد، کیست؟
کاربران سعودی همچنین این عکس را برای معرفی سامی مسعودی استفاده کرده اند

سامی المسعودی از مشاوران ارشد نیروهای بسیج مردمی عراق پیش از این در ریاض گفته بود که موفق شده است وزارت حج عربستان را برای افزایش سهمیه حجاج عراق به ۵۰ هزار حاجی قانع کند. اظهارات وی پس از دیدار با ملک سلمان و دیگر مقامات سعودی صورت گرفت.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: