۱

توزیع یک تن گوشت بین سیل زدگان با کمک زائران مسجد مقدس جمکران

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: در پی کمک ۶۰ میلیون تومانی مردم، حدود یک تن گوشت تازه گوسفند توسط خادمان مسجد مقدس جمکران در بین سیل زدگان پل دختر توزیع شد.
کد خبر: ۱۸۶۴۴۵
۱۱:۲۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با اشاره به مشارکت بالای مردمی در پویش «قربانی برای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)»، اظهار کرد: باید توجه داشت همه ما در طول عمر خود بر سر سفره بابرکت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) به عنوان امام حی و زمان خود قرار داریم چنان که در زیارت ایشان می خوانیم: «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری».

ابراهیم صدوقی با تاکید بر اینکه عاشقان و ارادتمندان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) نمی توانند بی تفاوت از کنار مشکلات دیگران به ویژه مسلمانان و شیعیان عبور کنند، ابراز کرد: ایام سال جدید با حادثه سیل در چند نقطه از کشورمان آغاز شد و هموطنان زیادی را آسیب زده کرد، لذا مسجد مقدس جمکران به عنوان میعادگاه منتظران، پویش مردمی «قربانی برای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)» را با هدف اهدای گوشت حاصل از آن، به هموطنان مناطق سیل زده راه‌اندازی کرد.

وی تصریح کرد: در پی مشارکت های مردمی در این پویش مبلغ ۶۰ میلیون تومان جمع آوری شد و به خرید گوسفند اختصاص یافت. این گوسفندان به نیت سلامتی امام مهدی(علیه السلام) قربانی شدند و نزدیک به یک تُن گوشت تازه آنها شب گذشته در میان مردم سیل زده پل دختر توزیع شد.

صدوقی در ادامه بیان کرد: این گوشت ها که توسط خادمان مسجد مقدس جمکران و در قالب بسته های یک کیلوگرمی مزین به برگه هایی با نوشته «بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری» و «در سفره امام زمان(علیه السلام)، برای ظهور دعا کنیم»، توزیع شد.

وی تاکید کرد: حضور خادمان مسجد مقدس جمکران در پل دختر و توزیع گوشت های قربانی به منظور تسلا دادن به سیل زدگان و داغ دیدگان این حادثه تلخ است.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه پیش از این نیز کمک های دفتر تهران مسجد به مناطق سیل زده آق قلا ارسال شده است، گفت: این کمک ها شامل البسه، پتو و … در قالب یک کامیون به آق قلا ارسال شد.

صدوقی با اعلام تداوم پویش مردمی «قربانی برای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)» در طول سال، ابراز کرد: در همه ایام سال نیازمندان و محرومانی هستند که زائران و منتظران امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) می توانند به هر میزان که برای شان مقدور است کمک کرده و گوشت را به سفره آنها برسانند؛ لذا این پویش در همه ایام سال ادامه دارد.

وی با اشاره به فرمان حضرت بقیه الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه) به حسن بن مثله جمکرانی برای تاسیس مسجد مقدس جمکران، بیان کرد: حضرت در این فرمان دو نکته را مدنظر قرار داده و فرموده اند: بگویید مردم به این مسجد رغبت کرده و آن را عزیز بدارند؛ این رغبت مردمی زمینه ای می خواهد که باید ایجاد شود.

صدوقی اضافه کرد: در ادامه، حضرت به اطعام و سفره داری مردم توصیه کرده اند، لذا این مهم ماموریت و کارویژه مسجد است. در این راستا پویش مردمی اطعام در ماه مبارک رمضان نیز برگزار می شود چون در ماه مبارک رمضان هر شب افطاری های ساده مسجد میان حدود یک هزار نفر توزیع می شود؛ همچنین، شب های چهارشنبه و جمعه سفره اطعام در میعادگاه منتظران گسترده می شود که علاقه مندان به شرکت، می توانند از ثواب آن بهره ببرند.

وی تاکید کرد: مجاوران مسجد مقدس جمکران را از مناطق محروم تشکیل می دهند لذا مشارکت در طرح اطعام گشودن سفره برای محرومان است.

صدوقی در پایان خاطرنشان کرد: علاقمندان به شرکت در پویش «قربانی برای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)» و نیز طرح اطعام می توانند نذورات خود را به هر میزان که هست به شماره حساب شماره حساب ۸۵۹۱۸۳۳۱۶۱ و یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۵۲۵۵۲۵۸۶۹ بانک ملت به نام مسجد مقدس جمکران واریز کنند و در صورت امکان روی فیش واریزی نیت را ثبت کرده و به به شماره نمابر ۰۲۵۳۷۲۵۳۴۱۸ معاونت خدمات زائرین ارسال کنند.
منبع: ABNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
با سلام
خود شیعه نیوز هم مقصر است
مگر مساجد دیگر نا مقدس هستند وفقط مسجد جمکران مقدس است چرا اینطور می نویسید تا دشمنان سو ئ استفاده کرده واعلام کنند فقط برای شیعیان مسجد جمکران مقدس است بقیه مساجد خیر