۰

ماجرای پخش آهنگ‌های زیرزمینی در مدارس

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره پخش موسیقی‌های زیر زمینی در مدارس توضیح داد.
کد خبر: ۱۸۶۴۳۵
۱۰:۳۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، شاداب سازی مدراس با ورود محتوا‌های سخیف، شبهات بسیاری مانند نبود محتوای فنی و محبوب برای نوجوانان و کج سلیقگی مدارس در برگزاری جشن و حاشیه‌سازی منفی در این حوزه را به دنبال داشته است.

در این بین به تازگی انتشار چند کلیپ‌ در ظاهر متفاوت اما در محتوا یکسان از صدای خوانندگان زیرزمینی که با شادی و شور دانش‌آموزان همراه شده،‌ در فضای مجازی تا حدی حاشیه ساز شد که وزیر آموزش و پرورش در توییتی از با تعبیر فریب یا نفوذ از این موضوع صحبت می‌کند.

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش به پخش برخی کلیپ‌ها در مدارس که حاشیه‌ساز شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با هرگونه تخلف در حوزه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی که در مدارس اتفاق بیفتد برخورد قانونی می‌کنیم.

وی ادامه داد: شاداب‌سازی مدارس فقط در چارچوب شرع و قانون باید انجام شود و هرگز این فرآیند نباید مساوی با ابتذال باشد.

ثقفی ادامه داد: اگر عواملی خارج از مدرسه در خارج از فضا حضور پیدا کنند و منجر به وقایعی نظیر همین پخش کلیپ‌های خارج از عرف در مدارس شوند، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: از تمام افرادی که به هر شکل از چنین مسائلی در مدارس اطلاع دارند، تقاضا می‌کنیم اخبار و مستندات خود را از طریق اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تهران و همچنین شماره تلفن‌های ۸۸۹۶۴۰۰۶ و ۸۸۹۵۴۵۰۶ و سایت رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش مطرح کنند.

وی تأکید کرد: ماجرای پخش موسیقی‌های خارج از عرف در مدارس هم در حال پیگیری است و نتایج آن را سریعا اعلام خواهیم کرد.
اصالت کلیپ‌های پخش شده بررسی می‌شود
همچنین در ادامه مریم جمشیدی معاون مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش درباره پخش موسیقی‌های زیرزمینی و خلاف ضوابط کشور  در مدارس اظهار کرد: در حال بررسی اصالت این کلیپ‌ها هستیم تا مطمئن شویم علت  پخش این موسیقی‌ها چه بوده است.

وی ادامه داد: نباید خط قرمز کشور و آموزش و پرورش به هیچ وجه زیر پا گذاشته شود از این رو در حال پیگیری این موضوع هستیم و چنانچه در بررسی‌ها مشخص شود که در مدارس از آهنگ‌های خواننده‌های زیر زمینی استفاده شده است، با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

معاون مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طی بررسی‌هایی که از روز گذشته درباره کلیپ‌های پخش شده در مدارس داشتیم مشخص شده است که برخی از این کلیپ‌ها در مدارس رخ نداده و در آموزشگاه‌های مانند آموزشگاه های زبان و غیره  اجرا شده است.

جمشیدی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به نشاط و سرزندگی دانش آموزان اهمیت می‌دهد، ادامه داد: این نشاط باید در چارچوب شرع و قانون بگنجد و با توجه به ضوابطی که برای مراسم و جشن‌ها در نظر گرفته شده برنامه‌ریزی شود.

ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: