۰

تعلیق حساب توییتری سیاستمدار آلمانی بخاطر اشاره به نام محمد

شبکه اجتماعی توییتر حساب کاربری سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان را که در آن به نام حضرت «محمد» (ص) اشاره کرده بود به بهانه مغایرت با قوانین انتخاباتی تعلیق کرد.
کد خبر: ۱۸۶۳۵۵
۱۲:۳۸ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه اجتماعی توییتر حساب کاربری سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان را که در آن به نام حضرت «محمد» (ص) اشاره کرده بود به بهانه مغایرت با قوانین انتخاباتی تعلیق کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری د. پ. آ. آلمان، حساب توییتری «سوسن چبلی» از اعضای ارشد حزب سوسیال دموکرات آلمان در برلین مسدود شده و توییتر انتشار مطلبی که در آن به نام حضرت «محمد»(ص)اشاره شده بود را مغایر با قوانین مربوط به انتخابات دانسته است.
چبلی در این مطلب اسامی شماری از اعضای خانواده اش را که نام محمد دارند منتشر کرده و افزوده بود: ما نخواهیم گذاشت نام محمد از میان ما برود.

اقدام این سیاستمدار آلمانی پس از آن انجام گرفت که آمارهای نهادهای رسمی این کشور نام حضرت «محمد»(ص)را محبوبترین نام در بین برلینی ها عنوان کردند.
گفته می شود پیام توییتری چبلی در پاسخ به رویکرد حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» که با شعارهای ضدمهاجرتی در انتخابات پارلمان اروپا شرکت کرده، بوده است.

براین اساس مدیران توییتر درتوضیح اقدام خود مدعی شده اند که پیام این سیاستمدار آلمانی بااساسنامه این شبکه اجتماعی در خصوص انتخابات مغایرت داشته است.
چبلی با انتقاد به این اقدام توییتر به خبرگزاری د. پ. آ. گفت: هر روز ما شاهد انتشار توییت های نژادپرستانه، نفرت پراکنانه و تهدیدآمیز هستیم اما چنین برخوردی با آنها در توییتر نمی شود.
وی تاکید کرد پیامش با هیچ چیزی مغایرت نداشته است.

در همین ارتباط «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود، از مسدود شدن حساب توییتری هم حزبی اش انتقاد کرده و آن را غیرمنصفانه خواند.
گفتنی است نام محمد در سال گذشته یکی از محبوب ترین اسامی پسر در بسیاری از ایالت های آلمان از جمله برلین بوده و در کل کشور در رتبه 24 قرار گرفته است.
منبع: IRNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: