۰

سایه افراط گرایی و تروریسم سفید بر رمضان ۲۰۱۹

ماه مبارک رمضان همواره ماه ایمان،بخشش،صلح و آرامش و شکیبایی برای مسلمانان بوده است اما در چند سال گذشته این ماه مبارک برای مسلمانان و دیگران به دلیل سوء استفاده گروه های افراطی و برتری طلب های سفیدپوست تبدیل به زمانی برای ترس شده است.
کد خبر: ۱۸۶۳۰۶
۰۹:۲۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، ماه مبارک رمضان همواره ماه ایمان،بخشش،صلح و آرامش و شکیبایی برای مسلمانان بوده است اما در چند سال گذشته این ماه مبارک برای مسلمانان و دیگران به دلیل سوء استفاده گروه های افراطی و برتری طلب های سفیدپوست تبدیل به زمانی برای ترس شده است.

مساجد که مکان هایی برای آرامش و عبادت هستند به طور روزافزون هدف تروریسم سفید از سوی برتری طلب های سفیدپوست و افرادی که از مسلمانان متنفر هستند،قرار می گیرد.

کشتار اخیر 51 نماز گزار بی گناه در مسجد «کریستچرچ» نیوزلند،یادآور ترس روانی است که مسلمانان هنگام شرکت در نمازهای یومیه در مساجد با آن مواجه هستند.

در سال 2017 میلادی،یک مسجد در لندن در ماه مبارک رمضان هدف حمله قرار گرفت و منجر به مرگ یکی از نمازگزاران شد.در همان سال شش مسلمان هم در مسجدی در کانادا هدف تیراندازی قرار گرفتند.در سال جاری میلادی هم بمب گذاری در مسجد به مرز هشدار رسیده و زنگ خطر برای مساجد به صدا در آمده است.

«سی ان ان» در گزارشی نوشت که در این شرایط،سفیدپوست های برتری طلب به جای اینکه از شدت نفرت خود بکاهند ،اقدامات ناشی از نفرت علیه مسلمانان را افزایش داده اند.

بر اساس این گزارش،در هفته پس از حمله به مسجد کریستچرچ،گزارش های مربوط به جرایم ناشی از نفرت در سراسر بریتانیا 593 درصد افزایش پیدا کرده است.

آزارهای کلامی مسلمانان در لندن هم افزایش پیدا کرده و در گزارش ها آمده است که جملاتی مانند «باید هدف گلوله قرار بگیرید»،«حقتان است» و «مسلمانان باید بمیرند» در میان این توهین ها قرار دارد.

در شرایطی که حدود دو میلیارد مسلمان در انتظار ماه مبارک رمضان در هفته جاری هستند تا از طریق روزه داری بار دیگر ارتباط قوی تری با پروردگار خود برقرار کنند و برای دعا و مناجات به مساجد بروند خطر حملات تروریستی بیش از پیش آنها را تهدید می کند.

دشمنان خدا و آنهایی که از انسانیت مدن متنفر هستند در لحظاتی که افراد با ایمان گرد هم می آیند آنها را به طور دسته جمعی هدف قرار می دهند و برایشان فرقی نمی کند که این افراد مسیحی،یهودی یا مسلمان باشند.

کشتار یهودی ها در کنیسه «سن دیگو » و کشتار حدود 300 مسیحی در سریلانکا شاهدی بر این مدعاست.

جهان در حال تبدیل شدن به جایی است که در آن ایجاد هراس از مذاهب و پیروان آن،امری عادی شده است و در این شرایط تفاوتی میان اسلام هراسی یا مسیحیت هراسی یا یهودیت هراسی وجود ندارد.

گروه تروریستی داعش خلافت فاشیستی خود را در رمضان سال 2014 با سر بریدن انسان های بی گناه در سوریه و عراق اعلام کرد.گروهی از افراط گرایان الهام بخش گروهی دیگر از افراط گرایان هستند و برتری طلب هاب سفیدپوست در این میان از شرایط استفاده می کنند تا زهر خود را به جان مسلمانان وارد کنند.

مسلمانان در ماه رمضان امسال باید نسبت به ایدئولوژی برتری طلب های سفید پوست و تعصب های افراطی افرادی که به دروغ خود را به اسلام نسبت می دهند هشیار باشند.

از قضا ماه رمضان امسال  وقت آن است که مسلمانان با هوشیاری بیشتر و با هدفی والاتر در مساجد جمع شوند و برای مقابله با افراط گرایی و نفرت نسبت به هر دینی چه اسلام چه مسیحیت و چه یهودیت راهی پیدا کنند تا به هراس از همه مذاهب در دنیا پایان داده شود
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: