۰

خمپاره هدیه حزب‌الله لبنان به جبران باسیل

یکی از شهرک‌های حامی و طرفدار حزب الله لبنان از وزیر خارجه این کشور در جریان بازدیدش از شهر جبیل واقع در شمال بیروت با هدیه‌ای جالب استقبال کردند، این هدیه خاطره‌انگیز خمپاره‌ای بود که مقاومت از آن در جنگ آزادسازی ارتفاعات عرسال در سال ۲۰۱۷ استفاده کرده بود.
کد خبر: ۱۸۶۲۸۱
۱۶:۱۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، یکی از شهرک‌های حامی و طرفدار حزب الله لبنان از وزیر خارجه این کشور در جریان بازدیدش از شهر جبیل واقع در شمال بیروت با هدیه‌ای جالب استقبال کردند، این هدیه خاطره‌انگیز خمپاره‌ای بود که مقاومت از آن در جنگ آزادسازی ارتفاعات عرسال در سال ۲۰۱۷ استفاده کرده بود.

ر بازدید جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان و رئیس جریان آزاد ملی، هم‌پیمان حزب الله روز شنبه از یکی از شهرک‌ها در منطقه جبیل واقع در شمال بیروت داشت، مسؤولان حزب الله یک خمپاره را به او هدیه کردند.

انتشار عکسی از این بازدید و جبران باسیل در حالی که خمپاره یاد شده را در دست داشت، در لبنان باعث اظهارنظرهایی نیز شد.

طبق گزارش رسانه‌های داخلی لبنان، از این خمپاره در عملیات تابستان ۲۰۱۷ حزب‌الله در ارتفاعات عرسال واقع در شرق این کشور علیه گروه تروریستی جبهه النصره استفاده شده بود.

در استقبال از باسیل ساکنان این شهرک شعارهایی در حمایت از حزب‌الله سر داده و از حمایت‌های میشل عون، رئیس جمهوری لبنان از سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب تقدیر کردند.

در یکی از پلاکاردها به موضعگیری ثابت عون اشاره و تاکید شد، این حمایت‌ها فضایی قدرتمند و ایمن برای مقابله با اسرائیل در لبنان فراهم کرد.

همزمان با انتشار این عکس، گزارشی از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل منتشر شد که در آن بار دیگر از بیروت خواست حزب‌الله را خلع سلاح کند. وی تاکید کرد، دولت باید مالکیت انحصاری سلاح و قدرت را در دست بگیرد.

تا این لحظه هیچ‌گونه واکنش رسمی از سوی لبنان درباره این گزارش منتشر نشده است.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: