۰

انتقاد قوه قضاییه به لایحه منع خشونت علیه زنان

معاون قوه قضاییه با اشاره به لایحه منع خشونت علیه زنان گفت: انتقاداتی به این لایحه در قوه قضاییه وارد شده است البته باید هدف از تصویب چنین لوایحی در درجه اول، تقویت بنیان خانواده باشد.
کد خبر: ۱۸۶۲۵۹
۱۴:۵۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، محمدباقر الفت در نشست با اعضای هدایتگران معاونت پیشگیری قوه قضاییه گفت: سمن‌ها می‌توانند به عنوان نیرویی برای مبارزه با فساد باشند و به دستگاه قضایی کمک کنند.

وی ادامه داد: باید توانایی استفاده از این ظرفیت به منظور تحقق اهداف قوه قضاییه را در کارشناسان دستگاه قضایی ایجاد کنیم.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه به کارگرفتن ظرفیت سمن‌ها، هنر و توانایی می‌خواهد، اظهارکرد: باید ادبیات و فرهنگ سمن‌ها را خوب بشناسیم تا باهم در یک جبهه مبارزه علیه فساد و پیشگیری از وقوع جرایم قرار بگیریم.

الفت همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه، گفت: متاسفانه گاهی رسانه را دشمن و نقطه مقابل خود تلقی می‌کنیم درحالی که دیگر کشورهای دنیا از این ظرفیت به خوبی در مسیر تامین منافع ملی بهره می‌برد.

وی افزود: گاهی مشاهده می‌شود فاسدان اقتصادی حتی سازمان‌های مقابله با پیشگیری کننده را با رسانه تهدید می‌کنند و با استفاده ابزاری از مصادیق جامعه مدنی سعی در حفظ موقعیت و مقاصد خود دارند.

معاون اجتماعی  و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: اگر قدرت جامعه را پشت برنامه هایمان قرار دهیم، موفق خواهیم شد چون جامعه را با جبر و درحالت بی‌اطلاعی نمی‌توان مکلف کرد رفتار به خصوصی داشته باشد.

الفت در بخش دیگری از سخنانش گریزی به لایحه منع خشونت علیه زنان زد و گفت: انتقاداتی به این لایحه در قوه قضاییه وارد شده است. البته باید هدف از تصویب چنین لوایحی در درجه نخست، تقویت بنیان خانواده باشد.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: