۰

امکان تقسیم قدرت با طالبان وجود دارد

رئیس اجرائیه افغانستان گفت: زمانی که توافق با طالبان مورد قبول تمامی مردم افغانستان باشد امکان تقسیم قدرت با این گروه وجود دارد.
کد خبر: ۱۸۶۲۵۰
۱۴:۰۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه افغانستان گفت: ما آماده گفت‌وگو با طالبان هستیم و زمانی که این گفت‌وگو انجام شود طرفین شروط خود را اعلام کرده و در صورتی که به یک توافق صلح برسیم و مورد قبول تمامی مردم افغانستان باشد امکان تقسیم قدرت با طالبان وجود دارد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «تی آر تی» ترکیه در مورد درخواست‌های طالبان از جمله اصلاح قانون اساسی اضافه کرد: ما باید یاد بگیریم که تفاوت‌های یکدیگر از جمله تفاوت در ایدئولوژی را بپذیریم و با یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشیم و بر سر عقاید خود به صورت سیاسی مبارزه کنیم.

عبدالله همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای آمریکا خروج از افغانستان اهمیت دارد یا صلح و ثبات در این کشور،‌ تاکید کرد: آمریکا در 19 سال گذشته در افغانستان حضور داشته و شکی وجود ندارد که مردم و دولت آمریکا به دنبال یک توافق صلح هستند اما این به آن معنا نیست که آنها به هر قیمتی به دنبال توافق باشند.

وی در مورد عدم تمایل طالبان برای گفت‌وگو با دولت افغانستان گفت: تاکنون گفت‌وگوها در مورد آینده افغانستان آغاز نشده و محتوای مذاکرات طالبان با آمریکا بر سر آتش‌بس و تلاش برای آغاز مذاکرات بین الافغانی متمرکز است و خوشبختانه طالبان پذیرفته اگر خواهان صلح است باید با مردم افغانستان گفت‌وگو کند.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که آمریکا و طالبان ششمین دور مذاکرات خود را آغاز کرده و طالبان اعلام کرده که این دور صرفا بر چگونگی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان متمرکز است.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: