۰

بلک واتر کار خود در عراق را با آموزش داعشی‌ها آغاز کرد

بنا بر اعلام روزنامه الاخبار، شرکت بدنام امنیتی بلک واتر با انتقال تجهیزات نظامی آمریکایی از اردن به استان الانبار عراق، فعالیت خود را با آموزش تروریست‌های داعشی در پایگاه عین الاسد آغاز کرد.
کد خبر: ۱۸۶۱۴۲
۱۴:۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کرد شرکت بلک واتر که اخیرا با نام جدیدی به عراق بازگشته است فعالیت خود در این کشور را آغاز کرده است و تروریست‌های داعش را در پایگاه عین الاسد در غرب استان الانبار آموزش نظامی می‌دهد.

 این روزنامه به نقل از منبعی نزدیک به جوی هود، کاردار آمریکا در عراق نوشت: وزارت کشور عراق زیر فشار‌های شدید آمریکا ابتدای سال ۲۰۱۸ به شرکت بلک واتر با نام جدیدی و چندین شرکت امنیتی اجازه بازگشت به عراق و فعالیت مجدد داد.

الاخبار به نقل از جوی هود اعلام کرد اولین فعالیت‌های بلک واتر با انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از اردن به غرب استان الانبار و با هماهنگی کامل با پایگاه عین الاسد صورت گرفت. این شرکت هم اکنون در پایگاه عین الاسد به آموزش عناصر داعش مشغول است و در چند روز اخیر حدود هزار عنصر داعشی به این پایگاه وارد شدند.

بنا بر اعلام این روزنامه، کامیون‌هایی که همراه نیرو‌های آمریکایی بوده است عناصر داعش را حین درگیری‌ها در آخرین پایگاه داعش در استان دیرالزور سوریه از شهرک الباغوز به عین الاسد منتقل کرده اند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: