۰

ثبت ۲۴ زمین‌لرزه بالای ۳ در ۱۰ استان کشور

در هفته گذشته از ۲۴ زمین لرزه ثبت شده ۳ و بالای ۳ ریشتر، ۸ مورد آن در استان فارس به ثبت رسید که از نظر فراوانی، این استان بیشترین زمین‌لرزه را تجربه کرده است.
کد خبر: ۱۸۶۰۸۶
۰۹:۲۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، در هفته گذشته ۲۴ زلزله ۳ و بالای ۳ ریشتر در ۱۰ استان "کرمان"، "لرستان"، "ایلام"، " فارس"، "کرمانشاه"، "بوشهر"، "خوزستان"، "یزد"، "اصفهان" و " اردبیل" رخ داد.

بیشترین زمین لرزه‌های هفته گذشته در استان فارس رخ داده است.

جزئیات زمین لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۷ اردیبهشت

در خورموج استان هرمزگان زلزله ۲.۶ و انارک استان اصفهان زلزله ۲.۵ رخ داد.

راین استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۷ کیلومتری لرزید. کانون این زمین لرزه در ۴۲ کیلومتری راین، ۴۷ کیلومتری گلباف و ۵۱ کیلومتری کشیت این استان گزارش شد.

یکشنبه ۸ اردیبهشت

در خنج استان فارس زلزله‌ای به بزرگی ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۲۹ کیلومتری خنج، ۳۰ کیلومتری محمله و ۳۱ کیلومتری بی رم این استان بوده است.

در بافت استان کرمان زلزله ۲.۵، در قاسم آباد خراسان رضوی زلزله ۲.۶ و در راور کرمان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

چالان چولان استان لرستان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۹ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۳ کیلومتری چالان چولان، ۲۲ کیلومتری دورود و ۲۴ کیلومتری زاغه این استان بوده است.

دوشنبه ۹ اردیبهشت

در بامداد روز ۹ اردیبهشت زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ در راور استان کرمان در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین لرزه در ۲۱ کیلومتری راور، ۲۳ کیلومتری کیانشهر و ۳۴ کیلومتری کوهبنان استان کرمان بوده است. زلزله ۳.۲ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در خنج استان فارس زلزله‌ای با بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۷ کیلومتری خنج، ۲۹ کیلومتری بی رم و ۳۳ کیلومتری محمله این استان گزارش شد. زلزله‌های ۳.۷ در عمق ۳ کیلومتری و ۳.۶ در عمق ۳ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در علامرودشت استان فارس زلزله ۲.۹، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹، هیر استان اردبیل زلزله ۲.۶، محمله استان فارس زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

زلزله ۳.۱ سومار استان کرمانشاه از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این روز است که در عمق ۱۴ کیلومتری و در ۳۲ کیلومتری سومار استان کرمانشاه و ۴۱ کیلومتری صالح آباد و ۴۹ کیلومتری چوار استان ایلام بوده است.

در بی رم استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۷ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۳۰ کیلومتری بی رم، ۳۰ کیلومتری خنج و ۳۱ کیلومتری محمله این استان بوده است.

محمله استان فارس نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۶ کیلومتری لرزید. کانون رومرکز این زمین‌لرزه در ۲۷ کیلومتری محمله، ۲۸ کیلومتری علامرودشت و ۳۰ کیلومتری خنج این استان بوده است. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در پهله استان ایلام زلزله ۳.۱ در عمق ۱۲ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین لرزه در ۴۰ کیلومتری پهله و ۴۲ کیلومتری مهران استان ایلام گزارش شد.

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت

در امام حسن استان بوشهر زلزله ۳.۵ در عمق ۱۵ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۹ کیلومتری امام حسن، ۲۷ کیلومتری بندر دیلم و ۳۷ کیلومتری بندر گناوه این استان بوده است.

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۶، چمستان استان مازندران زلزله ۲.۸، دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۷، بهرمان استان کرمان زلزله ۲.۵ و عمادده استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.

در سومار استان کرمانشاه بعد از زلزله ۲.۹، زلزله دیگری به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۴ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۵ کیلومتری سومار استان کرمانشاه و ۴۳ کیلومتری صالح آباد و ۴۵ کیلومتری زرنه استان ایلام بوده است.

بافت استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۱ کیلومتری بافت، ۳۰ کیلومتری بزنجان و ۵۲ کیلومتری رابر این استان بوده است.

در اوز استان فارس زلزله ۳.۶ در عمق ۱۳ کیلومتری گزارش شد و کانون آن در ۷ کیلومتری اوز، ۲۴ کیلومتری گراش و ۳۵ کیلومتری بنارویه این استان بوده است. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای این منطقه بوده است.

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت

در عمادده استان فارس زلزله ۲.۸، در کورزان استان کرمانشاه زلزله‌های ۲.۷ و ۲.۹، در باباحیدر استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۵، در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ و در فیروزآباد استان اردبیل زلزله ۲.۵ رخ داد.

در الوان استان خوزستان زلزله ۳.۷ در عمق ۱۲ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۳ کیلومتری الوان، ۳۵ کیلومتری بستان و ۳۶ کیلومتری سوسنگرد این استان بوده است.

پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت

در آران و بیدگل استان اصفهان زلزله ۲.۹ و در قوچان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

الوان استان خوزستان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید. این زمین لرزه در ۳ کیلومتری الوان، ۳۴ کیلومتری شوش و ۳۸ کیلومتری میانرود این استان رخ داد.

ساغند استان یزد نیز زلزله ۳.۲ ریشتری در عمق ۹ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۵۱ کیلومتری ساغند، ۵۲ کیلومتری بهاباد و ۶۹ کیلومتری بافق رخ داد.

در اوز استان فارس زلزله ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و در ۵ کیلومتری اوز، ۲۱ کیلومتری گراش و ۳۳ کیلومتری بنارویه این استان رخ داد.

در بابامنیر استان فارس زلزله ۳.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. این زمین لرزه در ۴۰ کیلومتری بابامنیر استان فارس و ۴۷ کیلومتری شبانکاره و ۴۷ کیلومتری بندر گناوه استان بوشهر بوده است.

زلزله ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخداد این روز بوده که در اندیشمک استان خوزستان رخ داد. این زمین لرزه در ۲۶ کیلومتری اندیمشک، ۲۹ کیلومتری شوش و ۳۱ کیلومتری دزفول این استان بوده است.

جمعه ۱۳ اردیبهشت

در انارک استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. این زمین لرزه در ۵ کیلومتری انارک، ۶۹ کیلومتری چوپانان و ۸۰ کیلومتری نائین این استان گزار شد.

در بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

کلور استان اردبیل زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۷ کیلومتری را تجربه کرد. این زمین لرزه در ۱۱ کیلومتری کلور استان اردبیل و ۲۴ کیلومتری بازارجمعه و ۲۶ کیلومتری ماسال استان گیلان بوده است.
منبع: ISNA
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: