۰

هماهنگی های جدید بین المللی برای مبارزه با داعش در عراق

نماینده روسیه در امور خاورمیانه و نائب رییس مجلس عراق بر هماهنگی اقدامات برای مقابله با تهدیدات داعش در منطقه و ضرورت ادامه تقویت همبستگی در عراق تأکید کردند.
کد خبر: ۱۸۵۹۸۱
۱۳:۲۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، وزارت امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری این کشور در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی با حسن کریم الکعبی معاون اول رئیس شورای نمایندگان مجلس ملی (پارلمان) عراق در مسکو اعلام کرد که روسیه و عراق تلاش‌های خود برای مقابله با گروه تروریستی داعش در منطقه خاورمیانه را هماهنگ خواهند کرد.  

بر اساس این اطلاعات، دو مقامات روسی و عراقی در این دیدار بطور مفصل مسائل مربوط به اوضاع نظامی-سیاسی کنونی در برخی کشورهای خاورمیانه، از جمله سوریه، را بررسی کرده و بر اهمیت هماهنگی اقدامات دو کشور با هدف تامین ثبات و امنیت در منطقه، ممانعت از گسترش تهدیدات تروریستی ناشی از گروه تروریستی داعش و ساختارهای وابسته به آن تاکید کردند.

معاون وزر خارجه روسیه در این نشست، ضرورت ادامه همبستگی ملی در جامعه عراق بر اساس اصل توازن منافع همه نیروهای سیاسی و تمامی گروه‌های قومی، مذهبی و نژادی در این کشور با هدف حفظ وحدت و یکپارچگی عراق را مورد تایید مجدد قرار داد.

طرفین در این دیدار همچنین بطور جداگانه مسائل مربوط به ادامه تقویت روابط روسیه و عراق در عرصه‌های مختلف، از جمله با توجه به نتیجه نشست کمیسیون مشترک بین دولتی که در تاریخ 25-23 آوریل (3 الی 5 اردیبهشت ماه) در بغداد برگزار شد، را مورد بررسی قرار دادند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: