۰

هلاکت ۲۲ نفر از عناصر داعش در شرق افغانستان

مقامات افغانستانی از هلاکت ۲۲ نفر از عناصر داعش در ایالت ننکرهار در شرق این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۸۵۹۴۷
۱۰:۴۲ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، مقامات افغانستان در ایالت ننگرهار روز(سه شنبه 10 اردیبهشت) در بیانیه ای اعلام کردند: نیروهای افغان در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان، یک عملیات نظامی را ضد عناصر گروهک تروریستی  داعش در منطقه «خویانی» متعلق به ایالت انجام دادند.

در این بیانیه آمده است که در نتیجه این عملیات 22 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند و چهار انبار مهمات داعش را تخریب کردند.

براساس این بیانیه، نیروهای امنیتی، دو نفر از مظنونانی را که از داعش حمایت می کردند، بازداشت کردند.

این عملیات امنیتی یک روز پس از ظهور ویدیویی «ابوبکر البغدادی»  سرکرده داعش انجام می گیرد که تهدید به هدف قرار دادن تعدادی از کشورهای جهان کرده است. همچنین از پیروان خود خواسته است تا منافع غرب را هدف قرار دهند.

همچنین در سخنان 18 دقیقه ای اش تاکید کرد که داعش هنوز در یک جنگ فرسایشی قرار دارند.

البغدادی روز گذشته پس از پنج سال برای نخستین بار در ویدیویی تبلیغاتی داعش نشان داده شد. البغدادی در این فیلم که به نام «در مهمانی مومنین» است، به شکست داعش در سوریه اعتراف می کند.

البغدادی درحالی که با محاسنی بلند و سفید که اطراف آن سرخی حنا باقی مانده است، گفت: داعش برای گرفتن انتقام نیروهای خود در سوریه به اجرای 92 عملیات در هشت کشور جهان اقدام کرده است.

در این فیلم البغدادی را با دستاری سیاه بر سر که بر روی زمین نشسته است، در کنار تعدادی از عناصر داعش که چهره خود را پوشانده اند، نشان می دهد.
منبع: SHABESTAN
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: