۰

افشای حجم حمایت‌های نظامی ریاض و ابوظبی از خلیفه حفتر

رئیس شورای عالی دولت لیبی حجم حمایت‌های نظامی عربستان سعودی و امارات از ژنرال «خلیفه حفتر» برای حمله به طرابلس را فاش کرد.
کد خبر: ۱۸۵۷۱۰
۱۵:۴۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، «خالد المشری» رئیس شورای عالی دولت لیبی روز شنبه(دیروز) در افتتاحیه سیزدهمین «همایش الجزیره» در دوحه که به بررسی موضوعات مربوط به خلیج فارس می‌پردازد، به ایراد سخن پرداخت.

المشری گفت که حفتر جنایتکار جنگی شورشی در لیبی است که باعث ایجاد بحران‌های انسانی و اقتصادی زیادی شده است.

وی با اشاره به سفر حفتر به ریاض سه روز قبل از آغاز حملات علیه طرابلس، افزود که «اگر حمایت‌های عربستان سعودی نبود، خلیفه حفتر دست به تجاوز علیه طرابلس نمی‌زد».

به نوشته روزنامه قطری «الشرق»، المشری با اشاره به گزارش تیم کارشناسان سازمان ملل درباره عدم پایبندی امارات به قوانین بین‌المللی و نقض تحریم تسلیحاتی لیبی، تصریح کرد: «امارات با کمک عربستان، نیروهای حفتر را به ۱۹۵ خودروی جنگی و نیز بالگردهای جنگی ساخت بلاروس مجهز کرده است».

این مقام لیبیایی با اشاره به وجود جنگنده‌ها و نظامیان اماراتی در پایگاه خروبه در شرق لیبی گفت : «عربستان سعودی به کمیته تحریم‌ها گفته است که از یک کشتی سعودی برای انتقال سلاح از امارات به نیروهای حفتر استفاده کرده است».

المشری هشدار داد که استمرار جنگ علیه طرابلس ممکن است به توقف صادرات نفتی لیبی منجر شود.

شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» از بیست و چهار روز پیش پیشروی به سمت طرابلس را آغاز کرده‌‌اند اما با مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شدند.

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و فائز السراج (رئیس دولت وفاق ملی) نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیروهای خود را «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) نامیده است.

طبق گزارش سازمان ملل تا کنون ۲۷۸ نفر در این درگیری‌ها کشته و ۱۳۳۲ نفر نیز زخمی شده و ۳۸۹۰۰ نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: