۰

طرح جدید امارات برای جذب ۷ هزار جوان آفریقایی به جنگ یمن

امارات با هماهنگی سازمان ملل ورود ۳۵ هزار آفریقایی را به عدن و دیگر مناطق یمن تسهیل کرده تا بسیاری از آن‌ها را ناچار کند وارد اردوگاه‌های آموزشی ویژه این کشور (امارات) برای جنگ یمن شوند.
کد خبر: ۱۸۵۷۰۷
۱۵:۳۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، گزارش‌های بین‌المللی حاکی از آن است که امارات طی چهار ماه گذشته ورود بیش از 35 هزار جوان آفریقایی را به عدن (واقع در جنوب یمن) و برخی دیگر از مناطق ساحلی جنوبی یمن تسهیل کرده است.

بر اساس گزارش «تعز نیوز»، امارات از اوضاع انسانی بد پناهجویان آفریقایی برای این منظور بهره برده است، به این صورت که در مقابل حمل سلاح و پیوستن جوانان آفریقایی به میدان‌های جنگ، به خانواده‌های آنها امتیاز اقامت و مسکن در مناطقی را می‌دهد که با هماهنگی و همکاری سازمان ملل برای این منظور تهیه شده‌‌ است؛ مناطقی که «اردوگاه آوارگان» نامیده می‌شود و کمیساریای عالی سازمان ملل بر آن نظارت می‌کند.

در ادامه گزارش‌های بین‌المللی مذکور آمده است، امارات سعی دارد هفت هزار جوان آفریقایی را جذب کند تا در صورتی که سودان نیروهای خود را از یمن خارج کرد، جای خالی آنها را با نیروهای جدید پر کند؛ علاوه اینکه بسیاری از جوانان منطقه جنوبی یمن (مرز یمن با عربستان) پس از آنکه به اهداف حقیقی امارات و سعودی در جنگ پی برده‌‌اند، جبهه‌های «ساحل غربی و مرزی جنوبی عربستان» را ترک کرده و به خانه‌های خود بازگشته‌اند.

امارات با هماهنگی سازمان ملل تدابیری را اتخاذ کرده تا اجازه ورود تعداد بیشتری از آفریقایی‌ها به عدم و مناطق ساحلی جنوبی داده شود، این افراد سپس در خیابان‌ها و کوچه‌ها تحت تعقیب قرار می‌گیرند و به اتاق‌های ویژه منتقل می‌شوند؛ این افراد در مرحله بعدی به اردوگاه‌های تحت نظر سازمان ملل انتقال داده می‌شوند تا در ادامه برخی از این جوانان در مقابل حقوق ماهیانه، سکونت خانواده‌هایشان در اردوگاه‌های آوارگان و نیز اعظای حق اقامت رسمی، به اردوگاه‌های آموزشی اماراتی منتقل شوند.

گرچه امارات و عربستان در سال 1394 به بهانه بازگرداندن دولت عبد ربه منصور هادی،‌ جنگ علیه این کشور را آغاز کردند اما با ادامه جنگ، اختلافات آنها روز به روز بیشتر شد.

خبرگزاری یمن در همین زمینه گزارش داد، هر کدام از کشورهای عربستان و امارات در یمن به دنبال حذف دیگری است، به رغم اینکه طرفین توافق کردند در جنگ علیه ارتش یمن که کنترل تمام استان های شمالی را در دست دارد، متحد بوده و نفوذ در یمن را به اشتراک گذارند به طوری که عربستان سعودی به دنبال سیطره بر شمال یمن تا صنعا بوده است و امارات متحده عربی از ستیزه جویان وابسته به ائتلاف در استان‌های جنوبی حمایت می‌کند.

با این حال، عربستان بار دیگر در این مساله تجدید نظر کرد زیرا مهم‌ترین هزینه جنگ را متحمل شده است از همین رو با گرایش به سمت جنوب یمن در حال تلاش برای به اشتراک گذاشتن مناطق نفوذ بین خود و امارات در آنجاست.
منبع: FARS NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: