۰

مبارزه با اسلام سیاسی، بهانه حمایت عربستان و غرب از کشتارهای لیبی

یک روزنامه چاپ لندن نوشت: عربستان در حالی حمایت مالی و تسلیحاتی از خلیفه حفتر می کند که به کشتارهای لیبی در پایتخت این کشور به بهانه مبارزه با اسلام سیاسی، دامن می زند.
کد خبر: ۱۸۵۶۱۱
۱۶:۰۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه القدس العربی طی یادداشتی به حمایت کشورهای عربی و غربی از درگیری ها در طرابلس پرداخت و نوشت: اسلام سیاسی بهانه کشورهای حامی ژنرال خلیفه حفتر برای کشتار در طرابلس پایتخت لیبی است.

به نوشته القدس العربی، شعار مبارزه با تروریسم و اسلام سیاسی با هدف حمایت از ژنرال هایی صورت می گیرد که به خون و خون ریزی تشنه هستند تا ملت‎های منطقه را با آتش و سلاح در مقابل خواسته های آنان تسلیم کنند.

عربستان، مصر و امارات که دشمنی سختی با اخوان المسلمین دارند، از خلیفه حفتر رقیب اسلامگرایان، حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند که د راین میان نیز فرانسه و آمریکا به جمع این دو کشور عربی پیوستند.

جریان های اسلامگرای اخوان المسلمین اخیرا برای ایجاد ثبات سیاسی در لیبی دولت محلی خود را منحل کرده بودند و به وفاق ملی پیوستند.

گفتنی است که لیبی دارای دو دولت مستقل است یکی «دولت وفاق ملی» که از سوی سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و «دولت موقت» که از سوی پارلمان طبرق حامی حفتر در شهر البیضا تشکیل شده است.

سازمان بهداشت جهانی در گزارشی اعلام کرد که شمار تلفات درگیری‌های لیبی به بیش از ۲۲۰ کشته و بیش از هزار زخمی رسیده است.
منبع: RASA NEWS
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: