۰

هشدار نسبت به فعالیت جریانات انحرافی در مناطق سیل زده

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم جریانات انحرافی اعلام کردند که شور حضور افراد انقلابی تا پس از ماه رمضان ادامه دارد و جریانات انحرافی برای عملیات فرهنگی پس از این مدت دست به کار می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۵۶۱۰
۱۶:۰۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
به گزارش «شیعه نیوز»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در دیدار با روحانیون و مسئولان حوزوی استان لرستان بیان کرد: روز گذشته با نماینده ولی فقیه در استان لرستان دیدار داشتم و از تجلی حضور ارزشمند شما در مناطق سیل‌زده و کمک‌ به سیل‌زدگان مفتخر شدم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به روایتی از امام علی(ع) و با بیان اینکه وقتی وضعیت به‌هم‌ریخته شده و حوادث پیش می‌آید جوهر اشخاص معلوم می‌شود، عنوان کرد: شاید در سال‌های اخیر و به‌ویژه پس از تلاطمات سیاسی و اجتماعی و فشارهایی که به مردم براثر استکبارستیزی و ماندن پای انقلاب وارد شد قدری میان نیروهای انقلاب و روحانیت و واقعیت اعتقادی این امور با مردم فاصله افتاد و دشمن سعی داشت تصویری نادرست از نیروهای انقلاب به مردم نشان دهد.

او با اشاره به خدمت‌رسانی ویژه نیروهای انقلاب در مناطق سیل‌زده بیان کرد: در حوادث اخیر سرمایه اجتماعی روحانیت در جامعه بالا رفت و روحانیت حقیقت خود که شامل شفقت و دلسوزی نسبت به مردم است را نشان داد و منتظر دستور و توصیه دیگران برای کمک‌رسانی نماند.

بهجت‌پور ابراز کرد: جمعیت طلاب برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان پل‌دختر به‌قدری زیاد بود که مسئولان مجبور به تقسیم کردن آن‌ها در محله‌های مختلف برای خدمت‌رسانی بودند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: اینکه روحانیت اصرار داشته باشد در این شرایط خود را به مردم نزدیک کرده و در کنار مردم باشد و اینکه مردم نیز در کنار روحانیت احساس آرامش دارند ارزش بسیار بزرگی است و ما باید خداوند متعال را برای این امر شاکر باشیم.

او افزود: در روزهای اولیه سیل در کشور ستاد مرکزی بحران نهادهای حوزوی در قم تشکیل شد و هر نهاد نیز ۵۰ میلیون تومان برای کمک‌‌رسانی به سیل‌زدگان در اختیار ستاد بحران گذاشت، حساب مرکز خدمات حوزه‌های علمیه مرجع جمع‌آوری کمک‌ به سیل‌زدگان بود که حدود یک میلیارد تومان نیز در این حساب برای کمک‌رسانی به مناطق آسیب دیده جمع‌آوری شده است.

بهجت‌پور خاطرنشان کرد: اصرار ما بر این است که ستادهای استانی محور فعالیت در مناطق آسیب دیده باشند و همه تصمیم‌ها در استان‌ها گرفته شده و در صورت نیاز مسائل به ستادهای مرکزی اعلام شود، ستاد مرکزی نیز کمک‌رسانی به این مناطق را ادامه خواهد داد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: کار اصلی حوزه در جریان بلایای طبیعی توجیه مردم نسبت به این حادثه از نظر رابطه حوادث با خدا است، چراکه این مشکلات بالاخره با اراده الهی صورت گرفته است، بزرگ‌ترین مسئله توضیح و توجیه مناسبت و تحلیل درست اوضاع توسط حوزه علمیه است.

او ادامه داد: اکنون وقت توضیح و توجیه برای مردم است، مردم می‌پرسند که این حوادث از روی عذاب، نعمت یا امتحان الهی یا امور دیگر است، باید پیرامون این مسئله کار جدی و دقیق صورت گیرد، بزرگ‌ترین دغدغه‌ روحانیت اثبات خودش نیست بلکه بزرگ‌ترین دغدغه روحانیت حفظ رابطه مردم با خدا است، روحانیت نه برای موقعیت اجتماعی بلکه برای خدا کار می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: این آزمایش‌هایی که صورت می‌گیرد از آزمایش‌هایی است که آغاز یک رحمت بزرگ است، به‌عنوان مثال مهاجرت پیامبر اکرم(ص) سختی زیادی برای ایشان و مسلمانان داشت اما آغاز رحمت بسیار بزرگ الهی برای آن‌ها بود، حضرت مریم(س) چنان سختی در جریان ولادت حضرت عیسی(ع) کشیدند که آرزوی مرگ کردند اما این سختی آغاز رحمت بسیار بزرگی مانند حضرت  عیسی(س) بود.

او بیان کرد: این آزمایش‌های الهی آغاز یک تغیر برای مردم ایران است، اگر خداوند متعال بنا بود ما را تنبیه کند می‌توانست با همان خشک‌سالی این کار را انجام دهد، تا چند هفته پیش از بارش‌های سیل‌آسا ائمه جمعه هر هفته در نماز جمعه دعای باران می‌خواندند و مطالعات و کارشناسان به خشک‌سالی قطعی مناطقی از ایران اشاره می‌کردند.

بهجت‌پور با بیان اینکه روحانیت باید نگران رابطه مردم و خدا باشد و سعی کند که این رابطه را توضیح داده و تشریح کند، ابراز کرد: هرگاه خداوند متعال قصد کرده جامعه‌ای را در نقطه نهایی تنبیه یا تشویق کند آن‌ها را آزمایش کرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: مردم ایران در این حادثه و در این آزمایش سرافراز بیرون آمدند، بسیاری از مردم صبر و تحملی با شکوه داشته و به یکدیگر کمک کردند.

او افزود: در جریان سیل خوزستان که آسیب‌های زیادی وارد شد و وضعیت نگران‌کننده بود مردم با حرکت جهادی و شور بسیار وارد شده و در اسکان و کمک‌رسانی تمام تلاش خود را انجام دادند، عملکرد آبرومندانه مردم ایران دروازه بزرگ ورود به توفیقات الهی است.

بهجت‌پور خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما داریم جریانات انحرافی اعلام کردند که شور حضور افراد انقلابی تا پس از ماه رمضان ادامه دارد و جریانات انحرافی برای عملیات فرهنگی پس از این مدت دست به کار می‌شوند، لذا ما روحانیون باید برای تداوم کار در این مناطق سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: بانوان فعالیت‌هایی می‌توانند انجام دهند که از مردان ساخته نیست، به‌عنوان مثال امداد فرهنگی به خانواده‌هایی که رکن خانواده‌ آن‌ها آسیب دیده توسط هیچ مردی امکان‌پذیر نیست و تنها توسط بانوان می‌توان این کار را انجام داد، بانوان طلبه‌ای که در اردوگاه‌های خوزستان حضور پیدا کردند نیز فعالیت بسیار مؤثری داشتند.
ارسال نظرات
نظرات حاوی عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: